Lansering
Qliro lanserer ny forbrukerapp i Norge
Appen skal gi bedre oversikt over kjøp og enklere betaling av fakturaer.
Betalingsselskapet Qliro har denne uken lansert en ny forbrukerapp i det norske markedet, melder selskapet i en pressemelding.
Appen, som allerede har vært en suksess i Sverige, skal gi norske forbrukere bedre oversikt over kjøp og mulighet til å betale fakturaer direkte i appen.
Lanseringen er en del av Qliros strategi for å styrke sin posisjon i Norge. Administrerende direktør Christoffer Rutgersson sier i en uttalelse at selskapets satsing i Norge så langt har overgått forventningene:
– Med vår nye app, som tilfører merverdi for både sluttforbrukere og forhandlere gjennom Qliro Loyalty Driver og vår nylig lanserte Qliro Checkout, er vi godt posisjonert for å akselerere veksten i Norge, sier Rutgersson.
Appen bygger på suksessen fra Sverige, hvor den nye versjonen har økt både kundetilfredshet og bruk. Siden september 2024 har appen blitt lastet ned mer enn 100 000 ganger i Sverige.
Blant funksjonene i den nye appen er mulighet for å fryse fakturaer ved returhåndtering, en innebygd chatfunksjon for rask kontakt med kundeservice, og Qliro Loyalty Driver som skal styrke forholdet mellom forhandler og forbruker etter fullført kjøp.
– Vi har tatt til oss tilbakemeldinger fra både forbrukere og forhandlere, og kombinert dette med verdifulle innsikter fra Qliros egne data, sier Evelin Kaup, Chief Product Officer i Qliro.
Qliro opplyser at appen er utviklet for å forbedre brukeropplevelsen og gjøre kjøpsreisen enda smidigere for norske forbrukere.
Saken er skrevet med kunstig intelligens og kvalitetssikret av Shifters redaksjon.