Schibsted satser på cashback i Sverige
Kickback lanserer ny gratis tjeneste til svenske forbrukere.
Det Schibsted-eide selskapet KickBack har lansert en ny cashback tjeneste i Sverige. Den nye satsingen til har eksistert i Norge siden 2009, men tar nå steget inn i nabolandet. KickBack.se har som mål å hjelpe svenske forbrukere å spare penger på netthandel og samtidig hjelpe nettbutikker til å få flere lojale og verdifulle kunder.
300 butikker
Tjenesten fungerer slik at hver gang en bruker går via KickBack.se og handler i en av over 300 partnere-nettbutikker i Sverige, får selskapet betalt en provisjon. En liten del av dette beholdes av KickBack, mens resten gis tilbake til brukere i form av cashback. En gang i måned overføres opptjent cashback direkte til brukerne sine bankkontoer - helt gratis og kostnadsfritt. Forbrukere får en økonomisk fordel mens nettbutikker har nytte av en salgskanal som kan øke omsetningen, skaffe nye kunder og endre forbrukernes adferd.
– Våre medlemmer sparer hvert eneste år tusenvis av kroner på å bli medlem hos oss og nå gleder vi oss til å hjelpe svenske forbrukere spare enda mer, sier Mats Staugaard, CEO & Founder i KickBack.
KickBack AS som står bak tjenesten var det første selskapet som satset på cashback i Norden. I 2009 ble lojalitetsprogrammet for netthandel KickBack.no lansert og siden da har det vokst raskt i popularitet og omsetning.
Tjenesten representerer i dag en verdifull salgskanal for over 240 norske og internasjonale nettbutikker. I 2013 gikk Schibsted Growth inn som deleier i selskapet og siden har KickBack utvidet sin e-handelsplattform til å inkludere rabattkoder og innholdsmarkedsføring. I 2017 kjøpte de opp hele selskapet.
I 2019 passerte over 1,7 milliard netthandel-kroner Kickback sin plattform i Norge, Sverige, Danmark, Polen og Østerrike.
«Våre medlemmer sparer hvert eneste år tusenvis av kroner på å bli medlem hos oss og nå gleder vi oss til å hjelpe svenske forbrukere spare enda mer» sier Mats Staugaard, CEO & Founder i KickBack.