eksport
Sensio blant de første som får «Made in Norway»-stempel
Velferdsteknologiselskapet er blant de første i landet som har fått godkjent produkter for bruk av den nye merkeordningen til Innovasjon Norge.
Torbjørn Aamodt er administrerende direktør i Sensio.
Foto: Ingar Sørensen
Sensio er blant de første i landet som får bruke det nye opphavsmerket «Made in Norway», skriver selskapet i en pressemelding.
Innovasjon Norge lanserer den nye merkeordningen onsdag.
Sensio lager velferdsteknologi for eldreomsorg og sosial omsorg.
Fire av Sensios produkter er nå kvalifisert til å bruke merket, som skal styrke norske produkters posisjon i internasjonale markeder.
I juli i år ble det kjent at Nordic Capital kjøper majoritetsandel i Sensio.
Da sa administrerende direktør Torbjørn Aamodt at selskapet ønsker å ta produktene til flere markeder - og at selskapet da trengte en eierskapsstruktur som kunne støtte dette båe faglig og finansielt.
– Nyttig i eksisterende og nye markeder
Nå forteller Aamodt at han er stolt over at selskapet er blant de første norske bedriftene til å ta i bruk Made in Norway- merket i sin markedsføring og kommunikasjon. Han tenker det vil være nyttig i både eksisterende og nye markeder.
– Helsetjenesten over hele Europa sliter med de samme utfordringene knyttet til mangel på helsepersonell og en stor generasjon med eldre som krever mer hjelp og støtte enn hva man har ressurser til. Dette er utfordringer Sensio bidrar til å løse, ikke bare her hjemme, men også utenfor Norges grenser, sier administrerende direktør i Sensio, Torbjørn Aamodt.
Få gratis nyhetsbrev
Abonner på Shifters nyhetsbrev for de siste nyhetene, trendene og analysene.
Sensio er et norsk selskap som ble grunnlagt i 2009, og har i dag flere hundre kunder i Norge, Sverige, Danmark og Storbritannia. Selskapet opplever sterk internasjonal vekst.
Det nye opphavsmerket skal forvaltes av Innovasjon Norge, og er en del av regjeringens strategi «Hele Norge eksporterer».