camping

Sikrer campingdominans - kjøper svensk konkurrent

Campio slår seg sammen med svenske Acamp og danner Nordens største campingplattform.

– Sammenslåingen representerer et viktig skritt i vår ambisjon om å drive konsolidering av bransjen på tvers av Norden og Europa. Sverige, som en favorittdestinasjon for norske campere, gjør dette partnerskapet til en naturlig og strategisk match, sier gründer og daglig leder, Yngve Øye Løkås.
Publisert

Norske Campio, som en del av Xperitech AS, har kjøpt opp svenske Acamp Tech AB. 

Plattformene Elveguiden og Campio slo seg i 2021 sammen til Xperitech, for sammen å satse på digitalisering av utvalgte vertikaler innenfor opplevelsesbasert reiseliv. 

Xperitech hentet i sommer en brofinansiering på 10 millioner kroner. 

Sammen vil de to selskapene nå danne en ledende campingplattform i Norden, melder Campio i en pressemelding.

– Ledende aktør i det nordiske campingmarkedet

Plattformen, som lanseres i 2025, vil betjene over 500 000 årlige brukere og tilby det mest omfattende utvalget av «bookbare» campingdestinasjoner i Norden, heter det videre. 

– Ved å kjøpe Acamp har Campio befestet sin posisjon som en ledende aktør i det nordiske campingmarkedet, sier Yngve Øye Løkås, gründer og daglig leder i Campio.

Oppkjøpet inkluderer også Stellplatz-appen, som er Nord-Europas største plattform for bobilfellesskap. Løkås ser store muligheter i dette:

– Stellplatz, med et tiår med brukerdata og unike innsikter i brukeradferd, gir en spennende mulighet til å revolusjonere hvordan folk planlegger og nyter campingturene sine, sier han.

Paul Berggren, administrerende direktør i Acamp, sier om sammenslåingen:

– Det er spennende at Acamp nå blir en del av Campio. Med Campios veletablerte drift ser vi fantastiske muligheter for å skape enda større verdi for brukerne våre, sier han.