Daniel Caetanya Fossum i Mingl.
Daniel Caetanya Fossum i Mingl.

Sjefsminglerens nye plan: "Tenk om du kunne huske hver eneste person du noengang hadde møtt og til og med huske hva dere snakket om"

Det buttet i mot for Daniel Caetanya Fossum og hans digitale visittkort-startup Mingl. Men et ellers mislykket investormøte ble starten på noe nytt og større.

Publisert

Han hadde løpt fra event til event. Det var ikke et arrangement Daniel Caetanya Fossum og hans Mingl ikke var å se. Bare han fikk «plantet» de digitale visittkortene med QR-kodene i lomma på mange nok brukere, så ville det hele gå viralt - tenkte han. Det var bare ett problem.

– Vi løste ikke et «pain point» ved å dele kontaktinformasjon digitalt. Visittkort dekker allerede behovet, og det var ikke nok friksjon, sier han.

Den virale spredningen ble aldri så heftig som Mingl-Daniel kunne tenkt seg, men det skulle vise seg at det bante veien for større planer.

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Digitalt abonnement - 369 kroner per måned

Bestill her

Digitalt abonnement - 3690 per år

Bestill her

Bedrift som ønsker fem eller flere tilganger

Ta kontakt med
[email protected]