nytt om navn
Snowboard-topp blir Mesh-topp
Han har vært en av landets beste i halfpipen - nå skal Thomas Harstad få den kjente gründerhuben på gli.
Den tidligere profesjonelle snowboardutøveren Thomas Harstad begynner i Mesh Community som leder for partnerskap. Det gjør han etter 15 år i internasjonale selskaper som DC Shoes, Nike og Red Bull, melder gründerhuben. Før dette var han sjef for snowboardlandslaget og de siste seks årene har han vært leder for Sports Marketing i Red Bull. Og før dette igjen var han en av Norges beste i halfpipe.
Harstad ser ifølge meldingen store likheter mellom toppatleter og gründere og gleder seg til å bli en del av startup-økosystemet.
– Jeg tror det ligger endeløse muligheter i å bruke partnerskap strategisk for å få til vekst i startup-økosystemet, og jeg gleder meg til å bygge sterke partnerskapsprogrammer mellom investorer, etablerte selskaper og startups, sier mannen som nå blir sjef for partnerskap hos Mesh.
Harstad har jobbet med mange av de fremste idrettsutøverne i Europa, og han har hatt ansvar for spektakulære arrangementer som «Red Bull Cliff Diving» fra Operataket. Han ser for seg at mye av erfaringen han har med seg fra å profesjonalisere businessdelen av sportssektoren kan overføres til startup-scenen”.
– Startupscenen får mindre oppmerksomhet enn sportssektoren, men man har gått gjennom den samme profesjonaliseringen de siste ti årene og begge har mye å lære av hverandre. Jeg håper at min erfaringen fra både utøver og partner siden fra sportssektoren kan overføres til startup-verdenen og at jeg kan bidra til å profesjonalisere partnerarbeidet i startup-økosystemet, sier Harstad i pressemeldingen.
Mesh Community har siden koronapandemien satset tungt på innhold, med oppkjøpet av The Hub, og med profesjonaliseringen av eventer og kommunikasjon. Thomas Harstad går inn i et team sammen med gründer Anders Mjåset og innholdsansvarlig Kimberly Beijersbergen.
– Det blir utrolig spennende å se hvor mye av Thomas sin erfaring som er direkte overførbar til startupscenen. Vi har store forventninger, og vi ser frem til å gå all inn på partnerskap. Vi har alltid tenkt at det er en effektiv strategi for å skape verdi og vekst, men vi har aldri fått det til på det nivået vi ønsker - nå har vi alle forutsetningene for å lykkes med det, sier Mesh-gründer Mjåset.