Den tidligere profesjonelle snowboardutøveren Thomas Harstad
begynner i Mesh Community som leder for partnerskap. Det gjør han etter 15 år i internasjonale selskaper som DC Shoes,
Nike og Red Bull, melder gründerhuben. Før dette var han sjef for snowboardlandslaget og de siste
seks årene har han vært leder for Sports Marketing i Red Bull. Og før dette igjen var han en av Norges beste i halfpipe.
Annonse
Harstad ser ifølge meldingen store likheter mellom toppatleter og gründere og
gleder seg til å bli en del av startup-økosystemet.
– Jeg tror det ligger
endeløse muligheter i å bruke partnerskap strategisk for å få til vekst i
startup-økosystemet, og jeg gleder meg til å bygge sterke
partnerskapsprogrammer mellom investorer, etablerte selskaper og startups, sier mannen som nå blir sjef for partnerskap hos Mesh.
Harstad har jobbet med mange av de fremste idrettsutøverne i
Europa, og han har hatt ansvar for spektakulære arrangementer som «Red Bull
Cliff Diving» fra Operataket. Han ser for seg at mye av erfaringen han har
med seg fra å profesjonalisere businessdelen av sportssektoren kan overføres
til startup-scenen”.
Annonse
– Startupscenen får mindre oppmerksomhet enn
sportssektoren, men man har gått gjennom den samme profesjonaliseringen de
siste ti årene og begge har mye å lære av hverandre. Jeg håper at min
erfaringen fra både utøver og partner siden fra sportssektoren kan overføres
til startup-verdenen og at jeg kan bidra til å profesjonalisere partnerarbeidet
i startup-økosystemet, sier Harstad i pressemeldingen.
Få gratis nyhetsbrev
Abonner på Shifters nyhetsbrev for de siste nyhetene, trendene og analysene.
Mesh Community har siden koronapandemien satset tungt på innhold, med
oppkjøpet av The Hub, og med profesjonaliseringen av eventer og kommunikasjon.
Thomas Harstad går inn i et team sammen med gründer Anders Mjåset og innholdsansvarlig Kimberly Beijersbergen.
– Det blir utrolig spennende å se hvor mye av Thomas sin erfaring som er direkte
overførbar til startupscenen. Vi har store forventninger, og vi ser frem til å
gå all inn på partnerskap. Vi har alltid tenkt at det er en effektiv strategi
for å skape verdi og vekst, men vi har aldri fått det til på det nivået vi
ønsker - nå har vi alle forutsetningene for å lykkes med det, sier Mesh-gründer Mjåset.