Carl-Nicolai Wessmann styrker teamet med Yasiru Kassapa og Erik Holm. I tillegg henter han hjem remote-worker Ada Martini Strøm
Foto: Spiff
Spiff henter spisskompetanse fra Spond og Airthings
Nytt team, nytt styre og rekordhøye sparetall: Spiff rigger for videre ekspansjon.
Spiff er i medvind om dagen. Med ny markedssjef Erik Holm fra Spond, i tillegg til ny utvikler og Tech Lead Yasiru Kassapa fra Airthings, kan spareappen se fremover og glede seg til vekstfasen selskapet nå går inn i.
– Vi lette etter den beste i landet til å lede fasen vi går inn i med sterk vekst, og Erik er en perfekt match for Spiff, sier gründer og daglig leder Carl-Nicolai Wessmann.
Tidkrevende kompetansejakt
Erik Holm kommer fra appen Spond, der han var vekstsjef og partner. I Spond har han bidratt til en vekst i både inn- og utland. Nå skal disse erfaringene ta Spiff til nye høyder.
– Jeg kunne ikke blitt hentet på en bedre tid. Spiff er i en lignende fase som det Spond var da jeg startet for tre år siden, så nå gleder meg til å bruke mine erfaringer i Spiff, sier den nye markedssjefen.
Holm trer inn i sin nye rolle i juni, samtidig som sin nye kollega Yassiru Kassapa fra prisbelønnede Airthings.
– Det tar lang tid å finne riktige mennesker, spesielt innen tech. Derfor brukte vi god tid på å finne både Erik og Yasiru, som begge fyller svært viktige posisjoner i Spiff. Yasiru har erfaring fra både Airthings i Oslo og oDoc i Sri.Linka, og hans kompetanse er perfekt nå som Spiff er en scale-up som skal ekspandere ut av Norge og gjøre sparing enda enklere. Brukervennlighet betyr alt for oss, og med Yasiru kan vi ta Spiff til et nytt nivå, hevder Wessmann.
Avstandsforhold
I tillegg til Kassapa og Holm, starter Ada Martini Strøm som Growth-, Community- og Content Manager i Spiff. Strøm har vært med i selskapet siden 2016, men har jobbet fra New York og hovedsakelig med sosiale medier og blogg.
– Nå har jeg hatt avstandsforhold med Spiff altfor lenge, og gleder meg veldig til å være en del av Spiff på fulltid i Oslo. Sammen med Erik skal vi gjøre sparing enklere og morsommere for enda flere, sier Strøm.
Selskapet satser for tiden tungt på en plattform-strategi under navn Spiff API. Her kan de koble til tredjeparter på Spiff-plattformen, dersom det gir verdi til brukeren. Røde Kors var i fjor sommer første pilotkunde da de fikk integrere et veldedig formål i Spiff-appen.
Spiff tester her ut en SaaS-modell der de får betalt fra tredjeparten ved en transaksjon utført på Spiff-plattformen.
Økt sparing i corona-tiden
Selskapet melder også at coronakrisen har vært en god tid for dem. I løpet av april ble 10 millioner kroner for første gang spart i Spiff, og til sammen er det nå spart over 130 millioner kroner i appen.
Første halvdel av 2020 har vært Spiff sitt beste sparekvartal siden appen ble lansert i 2018, med 24,8 millioner kroner spart, opp 63% fra samme kvartal i fjor. Det siste halvåret har penger spart i Spiff steget med hele 89%.
– Jeg tror vi etter denne krisen vil se en mye mer ansvarsfull verden, og en ny generasjon unge som tar mer ansvar for egne liv. I det bildet har vi stor tro på at Spiff kan spille en viktig rolle, sier Wessmann.