Oppstart
Stordalen satser på teknologi
Hotellkongen starter nytt selskap med tidligere TRY-ansatte.
Petter Stordalen fortsetter å investere i den kreative bransjen. Nå starter han teknologi-byrået Smør sammen med tidligere ansatte i TRY.
– Fjorårets oppstart med reklamebyrået Smeh gikk over all forventning, og da er det naturlig for oss å satse videre i bransjen, sier Stordalen i en pressemelding.
Smør skal ledes av Alexander Solbakken, som tidligere jobbet som teknologirådgiver og AI-ekspert i TRY.
– Vi skal være Norges beste på skreddersøm av nettsider, men også arbeide med teknologier som 3D på web, kunstig intelligens, VR, annonseteknologi, installasjoner og generativt design, sier Solbakken.
Ifølge Solbakken skal Smør jobbe både direkte med egne kunder og som partner for andre byråer. Med seg på laget har han Cedric Jud og Jonathan Averstedt, også de tidligere TRY-ansatte.
Saken er skrevet med bruk av kunstig intelligens og kvalitetssikret av Shifters redaksjon. .