Nytt om navn
Svensk betalingsløsning satser i Norge med ny sjef fra Klarna
Qliro melder i dag at selskapet har rekruttert Jens Koldenhof Rygg som landssjef i Norge.
Jens Koldenhof Rygg.
Foto: Qliro
Jens Koldenhof Rygg, som tidligere har hatt flere ledende stillinger i Klarna, kommer sist fra rollen som landssjef i Avarda.
Han begynte i sin nye stilling 1. august 2024.
Det går frem av en melding fra selskapet.
Qliro har i flere år tilbudt nordiske nettbutikker muligheten til å ta betalt i Norge, både gjennom selskapets egne Pay Later-produkter og ledende betalingsmetoder.
Det norske markedet står for 20 prosent av Qliros totale transaksjonsvolum, det vil si beløpet som behandles gjennom kassen.
Fra konkurrenter til Qliro
I fire år hos Klarna, Qliros største konkurrent, ledet han et kommersielt team som forvaltet selskapets største kunder i Norge.
Erfaringen fra Klarna, kombinert med etableringen av selskapet Avarda på det norske markedet, blir sentralt i arbeidet med ekspansjon av Qliro i Norge.
– Åpningen av det norske kontoret i august markerer et viktig steg, da vi nå har en lokal tilstedeværelse, noe som er svært positivt. For å lykkes med ekspansjonen er det avgjørende at vi bygger et sterkt team som er villig til å legge ned innsatsen som behøves. Første målestokken for suksess er å tiltrekke og ansette de beste folkene. Deretter blir det viktig å tydeliggjøre de mulighetene Qliro tilbyr sine kunder, slik at vi kan styrke vår posisjon i markedet, sier Jens Koldenhof Rygg, norgessjef for Qliro i Norge.
Etter en omfattende transformasjon både kommersielt, organisatorisk, teknisk og finansielt, inkludert salg av ikke-kjernevirksomhet, er Qliro godt posisjonert for å akselerere sin vekst i Europa, med Norge som et naturlig første steg, heter det i en pressemelding.
Lanserer ny betalingsløsning
Få gratis nyhetsbrev
Abonner på Shifters nyhetsbrev for de siste nyhetene, trendene og analysene.
Som en del av ekspansjonen i det norske markedet, lanserer Qliro den nye betalingsløsningen: Qliro Checkout 0.0. Denne avanserte løsningen er designet for å maksimere konverteringsraten, øke gjennomsnittsordreverdien og forbedre kundelojaliteten. Den tilbyr en forbedret brukeropplevelse med støtte for betalingsmetoder som Apple Pay, Swish og Vipps.
For å markere lanseringen tilbyr Qliro en tidsbegrenset konverteringsgaranti på 1 million kroner til nye butikker som omsetter for mer enn 10 millioner kroner per måned. Dersom butikken ikke oppnår økt konvertering i løpet av kampanjeperioden, vil Qliro kompensere dem.