CEO Lucas Carlsén.
CEO Lucas Carlsén.

Svensk forsikringselskap betaler premier på minuttet og gir overskuddet til veldedighet. Nå har de kommet for å snu det norske markedet på hodet.

Den «snille» forsikringsoppstarten Hedvig har Silicon Valley-topp i ryggen, og er nå på plass i Norge. – Så en måte å radikalisere bransjen på, sier sjefen.

Publisert Sist oppdatert

Forsikringsselskapet Hedvig har gjort det godt i Sverige, og nylig lanserte de konseptet i Norge. Bak selskapet står svenske gründere som vil snu bransjen på hodet.

– Hedvig er et resultat av hvordan et forsikringsselskap hadde sett ut hvis det ble etablert idag. Vi er helt fokuserte på å lage en serviceopplevelse folk ønsker å bruke, forteller CEO og medgründer Lucas Carlsén.

– Vi så en mulighet til å starte med helt blanke ark, og benytte en annen forretningsmodell, slik at det ikke handler om at vi skal tjene penger når vi betaler ut mindre. Vi prøver heller å gjøre det radikalt enkelt å få hjelp.

For å dekke det akutte informasjonsbehovet under utbruddet av COVID-19 tilbyr vi nå SHIFTER+ gratis de første 30 dagene. Og reduserer samtidig prisen på månedsabonnementet. Du kan når som helst si opp abonnementet.

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Abonnement SHIFTER+
Kampanje
GRATIS første 30 dager,
deretter 129,- per mnd

Bestill her

Årsabonnement på SHIFTER+
1290,- per år (107,- pr mnd)


Bestill her