CEO Lucas Carlsén.
CEO Lucas Carlsén.

Svensk forsikringselskap betaler premier på minuttet og gir overskuddet til veldedighet. Nå har de kommet for å snu det norske markedet på hodet.

Den «snille» forsikringsoppstarten Hedvig har Silicon Valley-topp i ryggen, og er nå på plass i Norge. – Så en måte å radikalisere bransjen på, sier sjefen.

Publisert Sist oppdatert

Forsikringsselskapet Hedvig har gjort det godt i Sverige, og nylig lanserte de konseptet i Norge. Bak selskapet står svenske gründere som vil snu bransjen på hodet.

– Hedvig er et resultat av hvordan et forsikringsselskap hadde sett ut hvis det ble etablert idag. Vi er helt fokuserte på å lage en serviceopplevelse folk ønsker å bruke, forteller CEO og medgründer Lucas Carlsén.

– Vi så en mulighet til å starte med helt blanke ark, og benytte en annen forretningsmodell, slik at det ikke handler om at vi skal tjene penger når vi betaler ut mindre. Vi prøver heller å gjøre det radikalt enkelt å få hjelp.

For å lese artikkelen må du ha abonnement på Shifter+

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Årsabonnement på SHIFTER+
3690,- per år



Bestill her

Månedsabonnement på SHIFTER+
369,- per mnd



Bestill her

Jobber du i en oppstartsbedrift med sårbar økonomi? Kjøp SHIFTER+ til 1290,- per år

Bestill her

Jobber du i en oppstartsbedrift med sårbar økonomi? Kjøp SHIFTER+ til 129,- per mnd

Bestill her