Norgessjef Erik Holmen i GetAccept til venstre. I høyre bilde er CEO Samir Smajic, produktsjef Jakob Bignert, VP of Marketing Frida Ahrenby, Økonomisjef Rasmus Areskoug, HR-Manager Hanna Malmsten, CO-founder/Partner Mathias Thulin, COO Johan Krantz og CSO Anders Holmberg.
Foto: Presse
Svensk salgsplattform henter 182 millioner: Girer opp i Norge
GetAccept varsler økt kamp om de norske bedriftskundene.
Selskapet som hjelper bedrifter med å få fart på B2B-salget, henter 182 millioner kroner fra det amerikanske venturefondet Bessemer Venture Partners. Fondet har tidligere investert i selskaper som LinkedIn, Shopify, Pipedrive og Pinterest.
GetAccept skal bruke pengene til å rulle ut salgsplattformen i det amerikanske markedet, men varsler at de også skal gire opp i Norge. Nå skal 7 ansatte bli flere.
- Vi vil med dette vokse betraktelig i Norge, og ansette flere personer i takt med den økende etterspørselen - takket være denne tresifrede investeringen, sier Norges-sjef Erik Holmen.
Alt-i-ett
GetAccept ble startet av de svenske gründerne Samir Smajic, Mathias Thulin, Jonas Blanck og Carl Carell i 2015, og har blant annet vært deltager på den kjente Y Combinator-akseleratoren i Silicon Valley.
Selskapet tilbyr en alt-i-ett-plattform der selgere og kjøpere kan kommunisere via video og chat. Brukerne får også tilgang på skreddersydde tilbudsmaler, dokumentsporing, AI-drevet salgscoaching samt e-signering. Tjenesten integrerer mot CRM-systemer som Salesforce, SuperOffice, HubSpot, Lime CRM, Microsoft Dynamics og andre tilpassede løsninger via et API.
Korona-effekt
Selskapet peker i pressemeldingen på en korona-effekt, nå når salgsprosesser er flyttet over i det digitale rom. Omsetningen er økt med 218 prosent fra 2019 til 2020, og de sikter seg inn mot 70 millioner svenske kroner i abonnementsinntekter på plattformen innen utgangen av året. Målet er en ytterligere dobling av omsetningen i 2021.
GetAccept AS har i dag rundt 300 bedriftskunder fra ulike bransjer i Norge. Blant de eksisterende kundene er selskaper som SATS, Schibsted, ABAX, Telia, Nordic Choice Hotels, SuperOffice og Bisnode.
Blant de viktigste konkurrentene er OneFlow, Scrive, Signicat, Pandadoc og DocuSign, ifølge GetAccept.