Samarbeid
To startups går sammen for å skape tryggere tilbud til unge fotballspillere
Dribblr Group og Aiba inngår et samarbeid for å skape en trygg digital plattform for unge fotballspillere.
Dribblr Group AS og Aiba AS har kunngjort et strategisk samarbeid med det formål å skape en trygg digital plattform for unge fotballspillere, melder selskapene i en pressemelding.
Samarbeidet kombinerer Dribblrs sportsteknologi med Aibas sikkerhetsløsninger, og har som mål å utvide fotballgleden i digitale kanaler på en sikker måte.
Shifter har tidligere skrevet om Dribblr - om stortalentet som droppet bankjobben og gjorde comeback i fotballen som gründer og om hvor i h**vete det har blitt av bokstaven E.
Rekruttering og sikkerhet
Dribblr Group lager en rekrutterings - og karriereplattform for fotballspillere, mens Aiba AS er et selskap som fokuserer på å beskytte barn og unge i digitale miljøer ved hjelp av avansert AI-teknologi, gjennom deres plattform Amanda.
Ken Andrè Wendel, administrerende direktør i Dribblr Group, ser frem til samarbeidet og fremhever målet om å skape en sikker plattform hvor unge idrettsutøvere kan vokse uten hindringer.
Hege Tokerud, administrerende direktør i Aiba AS, understreker det felles engasjementet for å beskytte sårbare brukere i digitale fellesskap og ser fram til å levere en plattform hvor sikkerhet og samfunnsansvar står i sentrum.
I april i år sikret Aiba sin første betalende kunde.
Høsten 2023 hentet gründerne millioner for å beskytte barn mot overgrep og «grooming» på nett.
Aibas Amanda-plattform, som har blitt godkjent av norsk politi og samarbeider med ledende globale spillselskaper, vil tilby moderasjonsverktøy og dyptgående innsikt i fellesskapets data, som vil styrke Dribblrs digitale operasjoner.
Dribblr Group fokuserer på å utvikle en rekrutterings- og karriereplattform ved å implementere avansert AI-teknologi og underholdende funksjoner. Deres forretningsmodell sikter mot å gi økonomiske fordeler til fotballklubber på alle nivåer og globale muligheter for spillere og trenere.
De to lederne mener samarbeidet mellom Dribblr Group og Aiba AS representerer et viktig skritt mot å skape et tryggere digitalt miljø for unge fotballentusiaster og vil styrke samspillet mellom sport og teknologi.
Saken er skrevet med bruk av ChatGPT.