Kunstig intelligens

To superselskaper finner sammen

SuperOffice og Supercompany skal samarbeide om å effektivisere salgsarbeid.

Emilie Nøss Wangen i SuperOffice gleder seg over samarbeidet med Supercompany.

Shifter har tidligere skrevet om Murshid M. Alis nye prosjekt Supercompany, som utvikler innovative AI-løsninger på tvers av ulike industrier og vertikaler. Selskapets første produkt, Trale, er en AI-agent som automatiserer administrative oppgaver for salgs- og kommersielle team. Etter en vellykket testfase er Trale nå lansert og brukes allerede av 50+ norske selskaper. Nå tar Supercompany et stort steg videre gjennom et strategisk samarbeid med SuperOffice, en av Nordens ledende CRM-leverandører.

 

Få gratis nyhetsbrev

Abonner på Shifters nyhetsbrev for de siste nyhetene, trendene og analysene.

Gjennom samarbeidet vil Trale integreres med SuperOffice-plattformen, slik at møtenotater, CRM-oppdateringer og oppfølging automatisk loggføres i CRM etter hvert kundemøte. Trale blir tilgjengelig som en tilleggsfunksjon for hele SuperOffice sin kundebase, noe som ifølge pressemeldingen gir selgere muligheten til å effektivisere hverdagen ved å bruke mindre tid på manuelt arbeid og mer tid på å skape verdi for kundene, melder selskapet i en pressemelding.

– Avtalen med SuperOffice er en milepæl for oss, og viser at AI ikke handler om å erstatte selgere – men om å gjøre dem til superselgere, sier administrerende direktør Samuel Nuri i Supercompany.

– I SuperOffice har vi lenge satset på AI for å gjøre CRM-arbeidet smartere og mer effektivt. Med funksjoner som prediktiv analyse, automatisert sakshåndtering og påminnelser, hjelper vi allerede våre kunder med å jobbe mer proaktivt. Integrasjonen med Trale styrker vår plattform ytterligere ved å automatisere møtereferater og oppfølging, slik at selgere kan bruke mer tid på kundene og mindre tid på administrasjon, sier Emilie Nøss Wangen, CCD i SuperOffice Norge.

Samarbeidet markerer et viktig skritt for begge selskaper. For SuperOffice betyr det en utvidelse av CRM-funksjonaliteten med AI-drevet automatisering, mens Supercompany får en strategisk distribusjonskanal mot en stor og etablert kundebase i hele Norden.