CEO i Videocation, Marius Olsen

Urban Sharing-sjefen gir seg etter et knapt år: Vender tilbake til Schibsted-folden

Finn.no går inn på eiersiden i Videocation, som henter ny sjef fra mobilitet-startup.

Publisert Sist oppdatert

Teams, Zoom, Whereby og video for øvrig som læring- og kommunikasjonskanal har opplevd eksplosiv vekst gjennom coronakrisen. Det merker også videokurs-aktøren Videocation.

Nå går Schibsted-eide Finn.no inn på eiersiden i det norske selskapet, som leverer en plattform som utvikler, kvalitetssikrer og publiserer nettkurs for det norske bedrifts- og personmarkedet. Partene oppgir ikke hva prisen er, men ifølge Finansavisen tar Finn en eierandel på 10 prosent.

Samtidig ansetter selskapet Marius Olsen som ny sjef. Dermed avslutter han karrieren i Urban Sharing etter et knapt år. Olsen har bakgrunn som direktør for plattform- og teknologitrender i Schibsted, og var blant annet med på å starte innholdsmarkedsføringsbyrået VG Partnerstudio.

– At videolæring både er mer kostnadseffektivt og miljøbesparende enn tradisjonell kursvirksomhet gjør oss trygge på veksten vi nå ser i videolæring kommer til å vedvare også i kjølvannet av corona situasjonen, sier Olsen i en pressemelding.

– Finn.no ser et stort potensial innen edtech-området og Videocation har bygd opp en solid norsk plattform hvor kurs- og kompetanseutvikling enkelt tilbys bedrifts- og privatmarkedet i en Netflix- basert løsning, sier administrerende direktør Christian Printzell Halvorsen i Finn.no.

Terje Seljeseth er styreleder i Videocation. Han var med å starte Finn.no for 20 år siden.