Vendito-partner Thomas Gunnarsson.
Vendito-partner Thomas Gunnarsson.

Vendito jakter grønne scale-ups: Dette kjennetegner selskapene de går inn i

Det ferske investeringsselskapet Vendito vil ta norsk tech ut i Europa, og har exit-strategien klar fra dag én.

Publisert Sist oppdatert

Gjennom en serie artikler intervjuer vi investorer om deres strategi, forventinger til gründere og hva som skal til for at de går inn i et selskap med kompetanse og kapital.

Thomas Gunnarsson er Managing Partner i investeringsselskapet Vendito & Co. Selskapet ble startet i 2019, og investerer i teknologi og grønne selskaper i vekst-fasen. Så langt har de gått inn i tre selskaper:

  • Spense, som leverer friksjonsfri betaling, finansiering og fleksibilitet for fagsystemer, enterprisebedrifter og bilverksteder.
  • Dynamic Elements Markets er en digital plattform for samfunnsansvar. Selskapet tilbyr frivilligheten og idretten en annonsefinansiert kommunikasjonsløsning, hvor idretten og frivilligheten selv får en andel av pengene.
  • Helse, Mat & Livsstil – Hemali – er en uavhengig nyhets- og informasjonskanal for bedre helse. Selskapet tilbyr attraktive produkter og tjenester for bedre helse, mat og livsstil.

For å lese artikkelen må du ha abonnement på Shifter+

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Årsabonnement på SHIFTER+
3690,- per år



Bestill her

Månedsabonnement på SHIFTER+
369,- per mnd



Bestill her

Jobber du i en oppstartsbedrift med sårbar økonomi? Kjøp SHIFTER+ til 1290,- per år

Bestill her

Jobber du i en oppstartsbedrift med sårbar økonomi? Kjøp SHIFTER+ til 129,- per mnd

Bestill her