Avtale

Verdane-selskap lander global avtale med Puma 

Det svenske selskapet Sitoo skal levere kassesystem til sportsmerket.

Fra venstre: Pål Malmros (partner i Verdane) og Jens Levin ( Sitoos daglige leder).
Publisert Sist oppdatert

Det verdenskjente sportsmerket PUMA har valgt det svenske SaaS-selskapet Sitoo som leverandør av kassesystem til sine butikker globalt, skriver Sitoo i en pressemelding.

For et par uker siden ble det kjent at det norske investeringsselskapet Verdane gikk inn som minoritetseier i Sitoo. 

Sitoo tilbyr et skybasert kassesystem som skal gi en sømløs handleopplevelse i PUMAs butikker verden over. Målet er å forenkle prosesser, integrere fysisk og digital handel, samt gi butikkansatte verktøy for å levere kundeservice i toppklasse.

– Før vi valgte Sitoo gjennomførte vi en omfattende kartlegging av tilgjengelige løsninger på markedet. Etter en nøye vurdering landet vi på at Sitoo var det beste valget for oss, sier Baris Bölükbasi, Senior Director Global Retail i PUMA Group.

Han forteller at implementeringen i de britiske butikkene allerede har gitt gode resultater.

Partnerskapet er et ledd i PUMAs satsing på innovasjon i fysisk handel. 

– For Sitoo gir det en unik mulighet til å videreutvikle sin løsning i nært samarbeid med en verdensledende aktør innen detaljhandel, sier Jens Levin, administrerende direktør og medgrunnlegger av Sitoo.

– Vi er utrolig glade for å inngå dette partnerskapet med PUMA, et av verdens mest ikoniske og største merkevarer, sier Levin. 

PUMA er et av verdens ledende sportsmerker og selger produkter i over 120 land. Selskapet har rundt 20 000 ansatte globalt og har hovedkontor i Tyskland.

Saken er skrevet med kunstig intelligens og kvalitetssikret av Shifters redaksjon. 

Få gratis nyhetsbrev

Abonner på Shifters nyhetsbrev for de siste nyhetene, trendene og analysene.