Christoffer Hernæs, tidligere CDO i Sbanken.
Christoffer Hernæs, tidligere CDO i Sbanken.

Vipps + Visa: Vipps står i en spagat mellom mange ulike forretningsmodeller og satsninger innenfor ett og samme selskap

De går inn i et blodrødt marked med mange aktører. Det finnes både mange egenutviklede og white label-løsninger allerede, sier Christoffer Hernæs til Shifter.

Publisert

På torsdag kom nyheten om at Vipps og Visa inngår et strategisk samarbeid. Dette skal være et første steg for Vipps til å kunne tilby sin betalingstjeneste som en «white label» til europeiske banker.

Christoffer Hernæs, tidligere innovasjonssjef i Sparebank 1-gruppen og digitaldirektør i Sbanken, mener at til tross for den store oppmerksomheten denne avtalen har fått, ikke er så mye å juble for ennå.

— Etter det jeg forstår, har de inngått en ikke-forpliktende samarbeidsavtale med Visa. Hva som er den den potensielle oppsiden, er det for tidlig å si noe om, sier han.

For å dekke det akutte informasjonsbehovet under utbruddet av COVID-19 tilbyr vi nå SHIFTER+ gratis de første 30 dagene. Og reduserer samtidig prisen på månedsabonnementet. Du kan når som helst si opp abonnementet.

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Abonnement SHIFTER+
Kampanje
GRATIS første 30 dager,
deretter 129,- per mnd

Bestill her

Årsabonnement på SHIFTER+
1290,- per år (107,- pr mnd)


Bestill her