Vipps-sjef Rune Garborg.
Vipps-sjef Rune Garborg.

Vipps-sjefen: Derfor satser vi på mobilabonnement, og dette sier det om strategien til selskapet

I dette intervjuet bruker Vipps-sjef Rune Garborg begrepet «forenkling» 18 ganger.

Publisert Sist oppdatert

Dette intervjuet ble først publisert i et nyhetsbrev sendt til Shifters abonnenter.

– Hei, Rune. Hvorfor lanserer Vipps et mobilabonnement?

– Først og fremst fordi det er et område vi mener har et betydelig potensial for forenkling. Forretningsmodellene kan bli enklere og det er totalt sett et område Vipps har gode forutsetninger for å konkurrere. Vi har alle telefonnumre i Norge, vi har lave «aquisition»-kostnader og en sterk merkevare knyttet til forenkling. Det vi gjør er å forenkle brukeropplevelser på nye områder som treffer mange nordmenn, og på områder hvor forretningsmodellen er uklar.

For å lese artikkelen må du ha abonnement på Shifter+

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Årsabonnement på SHIFTER+
3690,- per år



Bestill her

Månedsabonnement på SHIFTER+
369,- per mnd



Bestill her

Jobber du i en oppstartsbedrift med sårbar økonomi? Kjøp SHIFTER+ til 1290,- per år

Bestill her

Jobber du i en oppstartsbedrift med sårbar økonomi? Kjøp SHIFTER+ til 129,- per mnd

Bestill her