Mediekonsernet Schibsted har fått ny logo. Her fra selskapets lokaler i Akersgata i Oslo. Foto: Håkon Mosvold Larsen / NTB scanpix

Schibsted investerer i svensk Vipps-konkurrent

Svenske Pej henter millioner fra mediegiganten.

Publisert Sist oppdatert

Det melder Breakit.

Pej har utviklet en tjeneste som gjør det mulig å bestille og betale på mobiltelefonen på restauranter, arenaer og fornøyelsesparker.

Det er også planer om å bruke teknologien til transaksjoner i handel og billettsalg i fremtiden.

Selskapet henter 26 millioner svenske kroner, med mediegiganten Schibsted som hovedinvestor.

Forretningsmodellen er basert på en fast og delvis en variabel del, hvor prisen blant annet settes i henhold til hvor mye av plattformens funksjoner kunden bruker.

– Vi er overbevist om at Schibsted vil kunne bidra til Pejs vekst gjennom en serie synergier, ikke minst fordi Pej er rettet mot både sluttforbrukere og selgere, slik at våre markedsføringskanaler vil være spesielt attraktive, sier Kajsa Gatenbeck, investeringssjef i Schibsted.

– Samarbeid med andre av våre selskaper vil også være aktuelt, legger hun til.