VP of business and marketing, Anette Ståløy, i Dirtybit. Foto: Per-Ivar Nikolaisen

Podcast: Slik får du 30 minutter med den innerste sirkelen i Google Play. Dirtybit deler sine tips for nettverking

Markedssjef Anette Ståløy i spillselskapet Dirtybit forteller hvordan hun jobber for å møte de rette menneskene blant 20.000 deltagere på en av verdens ledende tech-konferanser, og slik blir anbefalt av redaktørene i Google.

Det begynte med «kjenner du noen som kjenner noen»-metoden i Silicon Valley. Denne uka endte det med en hel halvtime med den innerste sirkelen i Google Play Store på årets Slush-konferanse i Helsinki, med en av redaktørene som anbefaler spill for Android-brukere.

— De er ikke så lette å få tak i. Da jeg kom hit til Slush for to år siden hadde jeg bare et navn, forteller Anette Ståløy, «VP of business and marketing» i Bergens-baserte Dirtybit.

I Helsinki møtte hun til podcastinnspilling med Shifter, for å dele sine tips for hvordan hun klarer å få tak i de riktige og viktige personene gjennom målrettet nettverking. Målet med å møte Google-redaktøren er å få nok en uke som «featured game» om ikke altfor lenge — noe Funrun er nettopp akkurat denne uka, og som gir et enormt oppsving i nedlastinger.

— Når vi får en global «featuring» i Google Play, da er det jubel på kontoret, sier Ståløy.

  • Men hvordan klarer du egentlig å trenge gjennom hos personer som får tusen eposter om dagen, og sørge for at de husker deg?
  • Hvis du først er så heldig å få en prat, hva er det viktigste å ha tenkt på?
  • Hvordan skal du egentlig huske alle menneskene du møter?
  • Og ikke minst, hva er den verste tabben du kan gjøre i nettverking?

Last ned i Itunes eller din foretrukne podcast-platform på Android, eventuelt lytt her i nettleseren. Ikke glem å abonnere.

Nyhetsbrev

Meld deg på vårt nyhetsbrev og motta nyheter, reportasjer og innsikt rett i innboksen.

Per-Ivar Nikolaisen

Per-Ivar Nikolaisen

Redaktør og gründer i Shifter

Ledige stillinger

Annonsørinnhold

Utviklet av Martin Grønneberg