Magnus Haug Wanberg og teamet i reMarkable fortsetter å sette nye rekorder, og går allerede i pluss.
Annonse
– Vi har sett litt på det, og sliter med å finne en hardware startup som har gjort det bedre enn oss det første driftsåret, selv på globalt nivå. I hvert fall når det gjelder selskaper som startes fra scratch og som har tall å slå i bordet med, sier Magnus Haug Wanberg, gründer i reMarkable, til Finansavisen.
Totalt solgte selskapet 45.000 enheter av det Haug Wanberg beskriver som en "mottrend-device" -- et skrive-, skisse- og lesebrett som lar deg konsentrere deg om det du bør konsentrere deg om. Ifølge oppslaget som går over en dobbeltside i avisen, samt pryder forsiden, gikk papirbrettstartupen i pluss i fjor.
Nyheten om det norske oppstartsselskapet som skulle ha klart det gigantene Amazon, Google og Samsung skal ha gitt opp, nemlig å gjenskape "papirfølelsen" digitialt, gikk så å si viralt i en rekke medier rundt i verden. Samtidig lot mange seg lokke av tanken på å slippe forstyrrelsene fra Twitter, Facebook, Snapchat, Instagram og hva det måtte være som ødelegger arbeidsroen.
Selskapet har fortsatt å vokse raskt også i antall ansatte. Ifølge oppslaget i Finansavisen er det i dag rundt 40 ansatte i startupen, og flere er på vei inn. 27 av dem er heltidsansatte, mens resten er fordelt mellom deltidskontrakter og konsulentavtaler. I tillegg jobber rundt 100 personer med produksjon, distribusjon og rådgivning i Asia.