Rolv-Erik Ryssdal er konsernsjef i Schibsted. Foto: Schibsted.

Schibstedspesial: Mediebedriften omorganiserer, men er det nok?

Schibsted rendyrker forretningsområdene. De samler alle rubrikkselskap i et selskap, og medievirksomhetene i et annet.

Er dette en lur strategi? Ja, mener både, Salvador Baille og Lucas Weldeghebriel, i ukens podcastepisode om internettøkonomien.

At de må gjøre denne omorganiseringen er også et symptom på utfordringen til Schibsted: De kjemper i et globalt marked mot aktører som har blitt født direkte inn i den digitale og mobile tidsalderen.

Schibsted har en rekke styrker, men kanskje enda større utfordringer på sikt.

Reorganiseringen var et riktig steg, men om det er nok, er mer tvilsomt.

Hør på ukens episode her.

Nyhetsbrev

Meld deg på vårt nyhetsbrev og motta nyheter, reportasjer og innsikt rett i innboksen.

Lucas Weldeghebriel

Lucas Weldeghebriel

Journalist og gründer i Shifter

Ledige stillinger

Annonsørinnhold

Utviklet av Martin Grønneberg