-
Fullstack-utvikler | Medbric AS
-
Chief Operating Officer (COO) | Finance Innovation
-
Arkitekt/TechLead | NKI Kompetanse
-
Product Manager | Hybel.no
-
Data/Analytics Engineer | Nordea
-
FullStack Site Reliability Engineer | Vespa.ai
-
Lead Security Software Engineer | Vespa.ai
-
Principal Software Engineer, AI | Bislab
-
Product Manager, Self-Service Growth | Unleash
-
Senior Technical Project Manager | Nofence

De startet i fjor, nå henter AI-gründerne 10 millioner fra kjente investorer
Intelecy har tungvektere som Tine og Fortum på kundelisten, nå har de også fått tungvektere blant investorene.
Intelecy -- et AI-selskap som tilbyr kunder avansert dataanalyse -- ble etablert i 2017, og har i løpet av kort tid blitt et kjent navn hos flere norske merkevarer. Intelecy hjelper prosess- og produksjonsbedrifter til bedre å utnytte driftshistorikk.
-- Vår visjon er å bidra til en bærekraftig industrialisering ved å tilby renere industriproduksjon med færre ulykker, lavere forbruk og redusert miljøbelastning, sier gründer Bertil Helseth i pressemeldingen.
-- Må ha internasjonalt vekstpotensial
Det er Investinor og Skagerak Maturo som nå går inn på eiersiden i AI-selskapet.
-- Vi leter etter teknologiselskaper som utvikler morgendagens løsninger for maskinlæring og kunstig intelligens. De må ha internasjonalt vekstpotensial fra dag én. Intelecy er et slikt selskap, og vi gleder oss til å følge utviklingen videre, forteller Erik Edvard Tønnesen, partner i Skagerak Maturo, i pressemeldingen.
AI som hyllevare
Selskapet, som for tiden er i en rekrutteringsfase, er på jakt etter flere pilotkunder også. Espen Davidsen i Intelcy sier til Shifter at selskapet har som mål at de i løpet av 2018 skal ha utvidet kundelisten ytterligere.
-- Vi er godt på vei til å nå målene våre. Sammen med Tine har vi vist at teknologien virker, og nå verifiserer og justerer vi løsninger i AI-teknologien, slik at den passer for flest mulig og kan bli en hyllevare. Vi trenger kapasitet og flere ansatte for å kunne vokse ytterligere. Vi har funding og pilotkunder på plass, så nå er det fart vi trenger, sier Davidsen til Shifter.