Kjetil Holmefjord i StartupLab.

Stor interesse for å jobbe i raskt voksende startups. Arrangørene av jobbpitsj måtte stenge påmeldingen for «søkere»

Publisert Sist oppdatert

21 oppstartsselskaper skal gjøre seg lekre for potensielle ansatte.

Torsdag kveld arrangerer StartupLab, Mesh og Oslo Business Region «Join a startup» for fjerde gang. Og det blir stappfulle hus hos StartupLab i Forskningsparken i Oslo. Arrangørene har måttet stenge påmeldingen etter 230 påmeldte «jobbsøkere».

– Det er både juniorer og seniorer, både norske og internasjonale, sier partner Kjetil Holmefjord i StartupLab.

Lavterskel 

I konseptet kobles noen av Norges raskest voksende selskaper med potensielle ansatte.

Holmefjord kaller det «en lavterskel måte å se hva som rører seg på oppstartsscenen» – ment for dem som kunne være interessert i begynne i en startup, men som ikke helt vet hvor de skal henvende seg.

Bra effekt

Hver av gründerbedriftene får to minutter til å presentere seg selv og hva slags kompetanse de jakter på. Etter presentasjonene kan de startupinteresserte mingle med gründerbedriftene på deres stands.

Sist gang deltok 22 selskaper, og minst 14 personer ble ansatt i etterkant av eventet som varer i to timer.  

– Det vil vi påstå er bra effekt, kommenter Holmefjord.

Her er selskapene som pitsjer:

Imerso

Vilect

Unisound

Hold

Moment

Legevisitt

Tise

Listen

Quantifio

Staaker

MESH

Voicemaps

Payr

Your.md

NorthernPlayground

ShareActor

Tifty

Angel Challenge

EdTech Foundry

IPowerMe

Eyr.md

NYHET PODCAST

Hvordan bygge produkter dine kunder ikke klarer å la være å bruke? I ukens episode snakker vi med Nir Eyal, som er på bestselgerlisten til Wall Street Journal med boken "Hooked: How to Build Habit-Forming Products"

Nir har utviklet det han haller «The Hook Model», som er et rammeverk for å identifisere nøkkelegenskaper ved «vane-produserende» produkter. Du vet, tjenester du rett og slett ikke kan la være å bruke som Facebook, Twitter, Google og andre.

Hvis du er en innovatør eller gründer, så er denne episoden for deg.

Nir Eyal kommer til Norge 20. oktober, og som mediepartner på Corporate Innovation Day, kan vi tilby rabatt på billetten hvis du bruker koden «shifter».

Hør hele episoden her, last ned i Itunes, eller podcastklienten du vanligvis bruker.