Merkevaretopp Jørgen Helland: «Svosj – tenker Schibsted stort nok?»

Gjesteskribent

Gjesteskribent

Publisert 19. september 2019

Design- og teknologimessig burde det altså være grei skuring. Men det jeg tror blir vanskelig er å få folk til å bli nok glad i tjenesten til at de bryr seg nok til å betale for det, skriver Jørgen Helland i Scandinavian Design Group, tidligere merkevaredirektør i Schibsted.

– Vi netthandler som aldri før, men hele brukerreisen fra handlekurven til du holder varene i hendene henger veldig bakpå, med for mye friksjon. Det vil vi endre, sier direktør for distribusjon i Schibsted, Cathrine Laksfoss i en pressemelding. Nyheten blir forøvrig også fulgt opp av gründer Lucas Weldeghebriel i Shifter, som beskriver Svosj som «en overraskende godt gjennomtenkt tjeneste».

Det er vanskelig å være uenig med Cathrine Laksfoss. Netthandel er dårligere enn det det kan være på grunn av dårlig logistikk. Det er bra at Schibsted prøver å gjøre noe med det, og sett med patriotiske briller er det også bra at et ledende selskap tar grep for å fikse et stort problem. Men det er mange disipliner Schibsted må mestre, skal de klare å gjøre dramatiske forbedringer i den norske netthandelsopplevelsen.

Bli medlem av Shifter Pro og få tilgang på eksklusive saker (BETA).
Shifter Pro er foreløpig kostnadsfritt.

Registrer deg nå

Er du allerede medlem? Logg inn her.

Bransje: 

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Hold deg oppdatert på det viktigste som skjer innen startups, innovasjon og teknologi. Motta nyheter, reportasjer, innsikt og eksklusivt materiale rett i innboksen.