At Folio-sjefen er fornøyd i disse dager er ikke så rart. De siste 12 månedene har selskapet hatt en netto vekst på 6800 kunder, og passerte nå i februar 12.000 kunder.
Annonse
– Det var der Sbanken Bedrift befant seg ved utgangen av 2022 ifølge årsrapporten til DNB, så det er hyggelig milepæl for oss, sier Dag Olav Norem.
– At en liten gjeng med teknologer som begynte uten kundemasse eller merkevare har klart å utfordre de store aktørene i en veldig etablert bransje, er vi stolte over, ligger han til.
Få gratis nyhetsbrev
Abonner på Shifters nyhetsbrev for de siste nyhetene, trendene og analysene.
Høstlig kundevekst
Annonse
Kundene begynte virkelig å strømme til ut på høsten. Bare siden midten av oktober har Folio-kundene blitt nesten 30 prosent flere. Da var antallet kunder 9300.
Det var da DNB påbegynte migreringen av Sbankens bedriftskunder over på egen plattform og Norem fikk anledning til å fortelle Shifter at nedleggelsen av Sbanken Bedrift hadde vært til stor fordel for kundeveksten frem til da.
– Hver gang DNB kommuniserer noe nytt om flytteprosessen, får Folio en strøm av nye kunder, sa Norem i oktober, og fortalte at han med sikkerhet visste om 642 nye kunder hadde kommet fra Sbanken.
Annonse
Presis spådom
Han kom også med en spådom, som viste seg å være ganske så korrekt.
Annonse
– Med tanke på at Sbanken har stengt dørene, så ligger vi an til å kunne være på samme nivå ganske snart. Vi vokser veldig fort nå, sa Norem.
– Er det bedriftskunder fra Sbanken som ligger bak de siste månedenes vekst også?
Annonse
– Nei, det er miks av flere ting. Noe kommer derfra. Våre partnerskap med Sparebanken Vest og Fiken, egne markedsinnsatser og jobben vi har gjort i samarbeid med Brønnøysund på stiftelse av selskaper bidrar også, sier han og legger til:
– Vi begynner helt enkelt å få en merkevare som er kjent.