ANTIHVITVASKINGSARBEID
Strise og Fremtind inngår avtale
Fremtind har valgt å ansette Strise for å automatisere AML-tjenester hos forsikringsselskapet.
Daglig leder Strise, Marit Rødevand.
Foto: Strise
Det norske selskapet Strise inngår nå en avtale om å levere antihvitvaskingstjenester til forsikringsselskapet Fremtind, forteller selskapene onsdag morgen.
Fremtind ønsker at Strise leverer automatiske løsninger for å øke effektiviteten, redusere arbeidsmengde og standardisere tjenester, spesielt mot å håndtere kunde-caser som krever «Enhanced Due Dilligence» (EDD).
– Vi opplever nå en markant økning i etterspørselen etter AML-automasjon fra forsikringsbransjen. Ikke fullt så overraskende, da dette er en av de bransjene som vurderes å være mest utsatt for hvitvasking ved siden av banknæringen, sier administrerende direktør Marit Rødevand i Strise .
Få gratis nyhetsbrev
Abonner på Shifters nyhetsbrev for de siste nyhetene, trendene og analysene.
Fremtind skriver i meldingen at ved å implementere Strise sin produktmodul vil selskapet kunne forbedre sine prosesser som vil gi analytikere mer tid på å fokusere på kritiske avgjørelser.
– Å bli en Strise-kunde markerer et betydelig steg fremover i vår tilnærming til AML-etterlevelse. Strise vil gjøre oss i stand til å bedre strømlinjeforme våre prosesser for håndtering av kundesaker, og sikra at våre team kan håndtere EDD-saker mer effektivt. Vi er sikre på at dette vil gjøre oss i stand til å bedre betjene kundene våre, samtidig som vi opprettholder de høyeste standardene for etterlevelse, sier leder for AML for bedriftsmarked Mariann Floten i Fremtind.
Strise skriver i meldingen at å få inn Fremtind på kundelisten soliderer selskapets ledende stilling på tjenester knyttet til AML automasjon.
– Vi er begeistret over å ønske Fremtind velkommen som Strise-kunde. Muligheten til å automatisere og standardisere prosessene for kundekontroll, spesielt i saker som krever EDD, er en revolusjon for mange organisasjoner. Strise er designet for å redusere den manuelle byrden på AML-teamene, slik at de kan fokusere på det som virkelig betyr noe, å ta informerte, strategiske beslutninger som driver forretningssuksess, sier Rødevand.