Abraham Foss i Telia. Foto: Gry Traaen

Telia kjøper Get TDC: «Det handler om smarte hjem, tingenes internett og alt man kan ønske seg av tilgang til underholdning»

Per-Ivar Nikolaisen

Per-Ivar Nikolaisen

Redaktør og gründer i Shifter

Publisert 17. juli 2018

Det sammenslåtte selskapet vil ha om lag 2,3 millioner mobilkunder, og om lag 1,8 millioner mennesker vil være brukere av bredbånd- og TV-tjenestene til Get og TDC hver dag, heter det i en pressemelding fra Telia.

– Dette er en strategisk milepæl i vår og norsk telehistorie. Det nye selskapet vil bli en fullverdig totalleverandør og en industriell utfordrer i markedet. Vi vil bli en slagkraftig og uavhengig konkurrent til markedslederen, sier administrerende direktør Abraham Foss i Telia Norge til NTB.

Get har 518.000 husholdninger og bedrifter på sitt fibernett, og mer enn én million kunder for TV- og bredbånd.

— Det nye sammenslåtte selskapet vil få en innovasjonskraft til å skape nye produkter og spennende muligheter for våre felles kunder, sier Gunnar Evensen, administrerende direktør i Get og TDC Norge. Han viser til at selskapet øker hastigheten til gigabitlinjer og får nye smarthusløsninger utover høsten.

– Vi utfyller hverandre godt og sammen skal vi skape en spennende og forenklet digital hverdag for eksisterende og nye kunder når det gjelder underholdnings- og kommunikasjonsbehov over alt hvor kundene befinner seg. Det handler om smarte hjem, tingenes internett og alt man kan ønske seg av tilgang til underholdning, sier Telia-sjef Foss.

(©NTB)

Bransje: 

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Hold deg oppdatert på det viktigste som skjer innen startups, innovasjon og teknologi. Motta nyheter, reportasjer, innsikt og eksklusivt materiale rett i innboksen.