UMS går inn i Everbridge, og skal jobbe sammen med å lage plattformer for krisehåndtering.

Unified Messaging Systems går inn i Everbridge — vil tilby plattformer for krisehåndtering

Benedicte Tandsæther-Andersen

Benedicte Tandsæther-Andersen

Journalist

Publisert 12. april 2018

Everbridge gjør oppkjøp av Unified Messaging Systems, og vil bruke den nye kompetansen til å vokse internasjonalt.  

I en pressemelding fra Unified Messaging Systems (UMS) fortelles det at selskapet nå har blitt en del av Everbridge, og at UMS sine varslingssystemer vil brukes i Everbridges plattformer for krisehåndtering til private virksomheter, delstater og lokale myndigheter, men også hele nasjoner.

Jaime Ellertson, CEO i Everbridge, forteller i pressemeldingen at selskapet nå — sammen med UMS — vil akselerere veksten internasjonalt.

— Vi er svært fornøyde med å ønske UMS velkommen som en del av Everbridge-familien. Med UMS på laget akselerere vi vår vekst internasjonalt. Sammen kan vi tilby plattformer for krisehåndtering til private virksomheter, delstater og lokale myndigheter samt hele nasjoner», sier Ellertson i pressemeldingen.

Til sammen har UMS og Everbridge 700 ansatte over hele verden — og gjennom oppkjøpet får Everbridge nå styrket den internasjonale tilstedeværelsen. UMS sine kunder får tilgang til Everbridges softwareløsninger.

Det er UMS som har ansvaret for å sende ut en tekstmelding til folk dersom det skjer en større ulykke eller terrorhandling i Oslo, fortalte Aftenposten i 2017. I SMS’ene skal det opplyses om hva som har skjedd og hva man bør gjøre. I 2015 ble det kjent at UMS i samarbeid med svenske HLR hadde utviklet en app der man kunne få oversikt over hjertestartere i nærheten, men at selskapet slet med å øke populariteten i Norge.

Vi benytter cookies på shifter.no til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. OK, jeg forstår.