no code

Teamet i Appfarm

Appfarm vil hente inntil 100 millioner kroner

No code-selskapet skal gjennomføre sin første emisjonsrunde for å fylle krigskassen mot en satsningen i resten av Europa.

Publisert Sist oppdatert

Appfarm sin «no code»-plattform utfordrer prinsippene for hvordan programvare blir utviklet i dag. På samme måte som ingen lager nettsider manuelt i 2020, så gjør Appfarm det mulig å lage avanserte digitale tjenester og skreddersydde forretningsapplikasjoner raskt og enkelt, uten programmering.

Selskapet har hatt god vekst siden oppstart og kan vise til kundelister med mange kjente navn, inkludert Bertel O. Steen, Fortum, Tine, Statsbygg og 4Service.

Nå vil selskapet vokse videre utenfor Norge.

– Vi har flere innkommende henvendelser og løpende dialog med både norske, tyske, nederlandske og engelske investorer. Når vi satser europeisk, innebærer det behov for mellom 50 og 100 millioner kroner i kapital, og en avklaring her vil trolig komme i løpet av første halvår, sier gründer og daglig leder i Marius Tuft Mathisen til Finansavisen.