Hallgeir Knutsen, partner og produktsjef i Reodor, skriver om "corporate innovation".
Hallgeir Knutsen, partner og produktsjef i Reodor, skriver om "corporate innovation".

Unngå et spill for galleriet: Slik tar du steget fra innovasjonsteater til topplinje

Innovasjon i etablerte selskaper er krevende, men det finnes systematiske grep som øker sannsynligheten for at du får det til.

Noen vil hevde at «corporate innovation» bare er en buzz, og at det de aller fleste driver med ikke er stort annet enn et «innovasjonsteater» – en god blanding av post-its, shuffleboards, designmøbler og bilder fra workshops som deles flittig på LinkedIn.

De færreste etablerte selskapene har mål om å drive et slikt spill for galleriet, men det er mange hinder på veien fra brukerinnsikt og ideer, til å faktisk bidra på topplinjen til store selskaper gjennom realisert innovasjon.

For å lese artikkelen må du ha abonnement på Shifter+

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Årsabonnement på SHIFTER+
3690,- per år



Bestill her

Månedsabonnement på SHIFTER+
369,- per mnd



Bestill her

Jobber du i en oppstartsbedrift med sårbar økonomi? Kjøp SHIFTER+ til 1290,- per år

Bestill her

Jobber du i en oppstartsbedrift med sårbar økonomi? Kjøp SHIFTER+ til 129,- per mnd

Bestill her