Hallgeir Knutsen, partner og produktsjef i Reodor, skriver om "corporate innovation".
Hallgeir Knutsen, partner og produktsjef i Reodor, skriver om "corporate innovation".

Unngå et spill for galleriet: Slik tar du steget fra innovasjonsteater til topplinje

Innovasjon i etablerte selskaper er krevende, men det finnes systematiske grep som øker sannsynligheten for at du får det til.

Noen vil hevde at «corporate innovation» bare er en buzz, og at det de aller fleste driver med ikke er stort annet enn et «innovasjonsteater» – en god blanding av post-its, shuffleboards, designmøbler og bilder fra workshops som deles flittig på LinkedIn.

De færreste etablerte selskapene har mål om å drive et slikt spill for galleriet, men det er mange hinder på veien fra brukerinnsikt og ideer, til å faktisk bidra på topplinjen til store selskaper gjennom realisert innovasjon.

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Digitalt abonnement - 369 kroner per måned

Bestill her

Digitalt abonnement - 3690 per år

Bestill her

Bedrift som ønsker fem eller flere tilganger

Ta kontakt med
[email protected]