BANK OG FINANS
Samler merkevarebygging av DNB og Sbanken
Sbankens tidligere markedsjef Hanne Krum får ny rolle i DNBs divisjon for merkevare, marked og salg.
DNB slår sammen markedsavdelningene og merkevarebyggingen etter overtakelsen av Sbanken. Det innebærer at Sbankens Hanne Krum får nye arbeidsoppgaver.
Hun kom inn som markedssjef i Sbanken høsten 2021, og har frem til nå hatt ansvar for merkevare, markedsføring og eksternkommunikasjon i Sbanken.
Ny tittel
Nå blir hun i stedet Fagleder Marketingstrategi – Multibrand. Krum går også inn i ledergruppen til DNB-divsjonen Konsern Merkevare, Marked og Salg
- Jeg gleder meg veldig til å gyve løs på ny rolle og nye utfordringer, som en del av DNBs ekstremt kompetente markedsmiljø. Å få lov til å jobbe videre både med Sbanken-merkevaren som både kundene og jeg er oppriktig glad i, i samspillet med Norges største og best kjente merkevare innenfor bank, er faglig sett noe av det mest spennende jeg kan tenke meg, sier Krum i en pressemelding.
I den nye rollen får Krum ansvaret for å styrke samspillet mellom DNBs merkevarer og konsepter, samt utvikle multibrand som et viktig fagfelt i DNB. Hun blir også en sentral sparringspartner på sitt fagfelt for divisjonens ledergruppe.
Har imponert
- Jeg er glad for at Hanne nå blir en del av ledergruppen i divisjonen. Vi har jobbet tett sammen gjennom fusjonen mellom Sbanken og DNB, og Hanne imponerte meg fra dag én i samarbeidet med bunnsolid kompetanse, ekstremt kundefokus og en unik evne til å møte enhver utfordring med kombinasjonen av stoisk ro og energi, struktur og målbevissthet. Jeg ser frem til at enda flere i DNB får ta del i Hannes multibrand-kompetanse fremover, sier divisjonsdirektør for Konsern Merkevare, Marked og Salg, Aina Lemoen Lunde i meldingen.
Abonner på nyhetsbrevet FinShift