Unloc har ansatt Raymond Gulbrandsen fra DNB, UX-designer Håvard Seljevold fra Knowit og Pål Berget, som jobbet med salg i Storebrand. Her sammen med daglig leder Kris Riise. Foto: Unloc
Unloc henter fra DNB, Knowit og Storebrand: "Vi har møtt ekstremt mye interesse"
Nøkkel-startupen henter fra de etablerte.
På ett år har Unloc vokst fra å være et team på 3 til nå 15 ansatte. Sist hentet de utvikler Raymond Gulbrandsen fra DNB, UX-designer Håvard Seljevold fra Knowit og Pål Berget, som jobbet med salg i Storebrand.
Ved årsskiftet gikk også tidligere salgssjef i Vipps, Terje Skog Jenssen, til selskapet som digitaliserer nøkler.
– Nøkkeldeling skal være like enkelt som å sende en tekstmelding. For å lykkes med det oppdraget, må vi ha solid og tverrfaglig kompetanse i teamet, sier Unloc-gründer Kris Riise.
Nylig annonserte selskapet et samarbeid med Obos, en av Nordens største boligbyggere. Omtrent parallelt lanserte selskapet som digitaliserer nøkler, et ytterligere prosjekt i samarbeid med Distribution Innovation AS (DI), eid av Schibsted og Amedia.
– Vi har møtt ekstremt mye interesse de siste ukene, særlig etter at vi annonserte vårt desidert viktigste samarbeid så langt, med OBOS, sier Riise.
Han opplyser videre at de ansatte til sammen eier 72 prosent av selskapet.
Les også: «Døråpner»-gründere henter millioner: Meglertopp investerer i Unloc
Fra 300 til 15
Selskapets nye UX-designer forklarer hvorfor han gikk til Unloc:
– Jeg har vært konsulent siden jeg var ferdig med studiene. Når man sitter fulltid ute, er man litt på siden av alt. Både i konsulentselskapet man er ansatt i og hos kunden, sier Seljevold og fortsetter:
– Jeg begynner i Unloc fordi jeg kan bli kjent med alle i bedriften, og samtidig oppleve hvordan det er å bygge en global plattform og en bedriftskultur fra bunnen av.
Også Gulbrandsen ser frem til å bli del av et mindre team:
– Jeg går fra en avdeling med 300 personer til et tverrfaglig og engasjert team på 15 personer. Det blir bra å ha fete kollegaer og å være med på å bestemme, sier han.