Tidligere MobilePay-topp skal sikre internasjonal vekst i KickBack
– En mulighet jeg bare ikke kunne la gå forbi, sier Lene Fredly Rousseau.
KickBack, e-handels-startupen som ble kjøpt opp av Schibsted i 2017, har nå fått tidligere MobilePay-topp Lene Fredly Rousseau med på laget.
Hun har tidligere hatt ansvaret for partnerskap i MobilePay og strategiske FinTech-partnerskap i Danske Bank.
– På mange måter er KickBack litt som MobilePay i Norge var; en liten utfordrer med masse guts og de beste tekniske løsningene. KickBack har allerede en bra track record i Norden, og det blir veldig spennende å nå gå løs på nye internasjonale markeder, sier Fredly Rousseau.
Hun er selskapets nye «Business Developer og Product Owner», og får ansvaret for utrullingen av KickBack sine tjenester internasjonalt og produktutvikling av selskapets digitale rabatter.
KickBack har allerede lansert i Sverige, Danmark og Polen.
Les også: Kickback øker omsetningen med 41 prosent. Kjøpt opp av Schibsted
«Nye utfordringer»
– Dette var en mulighet jeg bare ikke kunne la gå forbi. Jeg gleder meg til å ta fatt på denne nye utfordringen sammen med den bra gjengen, sier Lene Fredly Rousseau.
Selskapet tilbyr digitale rabattkuponger, og har vokst raskt etter at Schibsted Growth investerte for første gang i 2013. I 2017 omsatte de for rett under 30 millioner, og har levert positive resultater de siste årene.
– Jeg er veldig glad for at Lene har blitt en del av KickBack-teamet her i Oslo. Vi er midt i en spennende internasjonalisering av våre tjenester, og Lenes tidligere erfaring med utrullingen av MobilePay og strategiske partnerskap er gull verdt for oss, sier Mats Staugaard, CEO og gründer av KickBack.
– I fjor gikk 1.5 milliarder kroner i e-handel gjennom vår e-handelsplattform. Lene skal hjelpe oss å øke dette volumet internasjonalt, sier han.
KickBack har i dag 15 ansatte, og samarbeider med mer enn 2500 norske og internasjonale nettbutikker.
Les også: Nordea gikk til Vipps: MobilePay sier farvel til Norge