Karl Munthe-Kaas (t.h.) og Kolonial har begynt å selge dyrefôr i sine butikker. Dyrekassen-gründeren Roger Holthe Olsen maner til mer samarbeid i norsk netthandel. Foto: Dyrerkassen/Kolonial

Kolonial tar jafs av nye markeder: – Tenk større i stedet for å kannibalisere, sier bekymret Dyrekassen-gründer

Magnus Peter Harnes

Magnus Peter Harnes

Journalist.

Publisert 14. juni 2019

I løpet av året skal Kolonial inn i en rekke nye vertikaler. – Vi er for opptatt av å konkurrere med hverandre, sier Roger Holthe Olsen i Dyrekassen.

Nylig lanserte Kolonial katte- og hundefôr i sitt sortiment. Fra før har de utvidet vareutvalget med blomster som markedsføres med «Norges beste garanti», i tillegg til «vanlige» dagligvarer.

– Generelt vil vi bevege oss inn i flere vertikaler fortløpende, og du vil se nye varegrupper i løpet av høsten, bekrefter gründer og daglig leder Karl Munthe-Kaas.

Bli medlem av Shifter Pro og få tilgang på eksklusive saker (BETA).
Shifter Pro er foreløpig kostnadsfritt.

Registrer deg nå

Er du allerede medlem? Logg inn her.