«Her er oppskriften på klein markedsføring: Når folk du ikke kjenner beveger seg det kneppet for langt innenfor intimsonen»

La mottaker bestemme hvor grensen går for sin informasjon, og så kan du som avsender avgjøre hvor den går for deg, skriver kommersiell rådgiver Kristian Ruud om forskjellen med å være personlig og relevant versus personifisert.

Før var det den over-hyggelige telefonselgeren:

«Hei Kristian, hvordan går det med deg? Ja, nei, du vi har en gave til deg da, vettu. Kokkekniver, jakke eller sekk, ja, du får det til odel eie, helt gratis for bare 99,- + porto og deretter 199,- i måneden om du ikke sender avslag i tre formular til sju adresser i ni forskjellige land i alle verdensdeler.»

«Og hva er produktet? Åh, ja, omega 3 piller, ja. Nei takk, du.»

For å lese artikkelen må du ha abonnement på Shifter+

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Årsabonnement på SHIFTER+
3690,- per år



Bestill her

Månedsabonnement på SHIFTER+
369,- per mnd



Bestill her

Jobber du i en oppstartsbedrift med sårbar økonomi? Kjøp SHIFTER+ til 1290,- per år

Bestill her

Jobber du i en oppstartsbedrift med sårbar økonomi? Kjøp SHIFTER+ til 129,- per mnd

Bestill her