Nytt om navn

Johan Ingemarsson blir ny toppsjef i Too Good Too Goo etter at tidligere toppsjef Ann-Kristin Raknes Pfründer gikk over til Norselab

Går fra Foodora og blir sjef i Too Good To Go

Johan Ingemarsson er ansatt som ny daglig leder i matredder-appen Too Good To Go i Norge.

Publisert Sist oppdatert

Johan Ingemarsson kommer fra stillingen som Head of Logistics i Foodora Norge, hvor han har jobbet de siste par årene. Tidligere har han blant annet vært daglig leder i treningskjeden Actic i en årrekke.

Han tar over lederstolen i Too Good To Go etter Ann-Kristin Raknes Pfründer, som tidligere i mars gikk over til Norselab.

– Vi gleder oss veldig til å få Johan på plass, både på det norske kontoret og i ledelsen internasjonalt. Vi skal vokse videre, og vi er overbevist om at hans mangeårige ledererfaring og kompetanse fra app-markedet, matbransjen og logistikk vil bidra positivt, sier Tina Halborg Nielsen, VP Operations Europe i Too Good To Go og fungerende daglig leder på selskapets norgeskontor.

Vil ha med enda flere matbedrifter

Ingemarsson tiltrer sin nye rolle i juni.

– Jeg er kjempeglad for dette og opplever Too Good To Go som et selskap med en spennende kombinasjon av miljøfokus og forretningsforståelse. Det gir mening for meg, sier Ingemarsson.

– Too Good To Go har utviklet seg mye de siste årene, men det er fortsatt et stort potensial for å redde mer overskuddsmat, slik at svinnet reduseres. Derfor kommer vi til å jobbe for å få med enda flere matbedrifter i appen, og ellers sørge for at app-kjennskapen fortsetter å øke. I tillegg håper jeg at jeg kan være en god leder som bidrar til at vi sammen driver selskapet fremover. Jeg er opptatt av inkludering, sier han.

Økt interesse for matredding

Selskapet samarbeider med rundt 4000 matbedrifter på landsbasis, noe som er seksti prosent flere enn for ett år siden. Økningen skyldes blant annet et økt tilfang av dagligvarebutikker i appen.

Totalt ble det solgt 2,2 millioner poser med overskuddsvarer gjennom appen i Norge i 2021 – en økning på nærmere femti prosent sammenlignet med året før, ifølge selskapets rapport for 2021.

1,6 millioner nordmenn har lastet ned appen, som nå finnes i 17 land.