-
AI and ML Engineer | NBIM
-
Eviny Ventures ansetter!
-
Daglig leder | Ungt Entreprenørskap Norge
-
QA Automation Engineer | Emma Systems
-
CTO | Kilter
-
Chief Financial Officer (CFO) | ZTL
-
Country Manager Norge | Noteless
-
Partner/Headhunter | Branchy
-
Senior Product Manager | Bakken & Bæck
-
Finance Manager (vikariat) | StartupLab
proptech

Marketer henter 50 millioner kroner
Transaksjonen verdsatte proptech-selskapet til rett over 1 milliard kroner i forkant av emisjonen. Finansieringen skal akselerere visjonene om å revolusjonere eiendomstransaksjoner globalt.
Marketer Real Estate Technologies AS ble grunnlagt i 2016, og er en leverandør av helautomatisert, AI-drevet eiendomsmarkedsføring.
Marketer leverer -løsninger for eiendomsutviklere og eiendomsmeglere, som dekker forhåndssalg, automatisert markedsføring og ettermarkedstjenester.
Marketers mål er å revolusjonere eiendomstransaksjoner globalt ved å gjøre det mulig for eiendomsutviklere og eiendomsmeglere å selge eiendom raskere og smartere.
Selskapet har nå lukket en kapitalinnhenting på 50 millioner kroner. Transaksjonen verdsatte proptech-selskapet til rett over 1 milliard kroner i forkant av emisjonen.
Emisjonen hadde bred deltagelse fra nye og eksisterende aksjonærer.
– Vi erfarte nå at venturefondet Idekapital sin inntreden på eiersiden sist høst har bidratt til å åpne nye dører for oss, og at en aktør som MP Pensjon nå kommer inn som største bidragsyter i emisjonen gleder oss enormt. Disse midlene skal komme godt med i vår neste fase med vekst og skalering, sier Amir Folkestad Habhab, medgründer og administrerende direktør i Marketer i en pressemelding.
MP Pensjon og AB Invest er blant de som nå kommer inn som nye eiere i selskapet.
– Som kunde av Marketer over lengre tid har vi blitt fascinert og overbevist over kraften i konseptet og selskapet. De har allerede bevist hva de kan utrette, men det virkelig spennende er potensialet ute i den store verden”, sier Anders Buchardt, i AB Invest.
Finansieringen vil videre akselerere Marketers visjon om å revolusjonere eiendomstransaksjoner globalt. Den nye kapitalen skal bidra til fortsatt rask kundevekst, selskapets evne til å øke produkttilbudet til eksisterende og nye kunder, samt innhenting av kompetanse og talenter gjennom nyansettelser.