proptech

Gründer og daglig leder i Marketer Technologies, Amir Folkestad Habhab

Marketer henter 50 millioner kroner

Transaksjonen verdsatte proptech-selskapet til rett over 1 milliard kroner i forkant av emisjonen. Finansieringen skal akselerere visjonene om å revolusjonere eiendomstransaksjoner globalt.

Publisert Sist oppdatert

Marketer Real Estate Technologies AS ble grunnlagt i 2016, og er en leverandør av helautomatisert, AI-drevet eiendomsmarkedsføring.

Marketer leverer -løsninger for eiendomsutviklere og eiendomsmeglere, som dekker forhåndssalg, automatisert markedsføring og ettermarkedstjenester.

Marketers mål er å revolusjonere eiendomstransaksjoner globalt ved å gjøre det mulig for eiendomsutviklere og eiendomsmeglere å selge eiendom raskere og smartere.

Selskapet har nå lukket en kapitalinnhenting på 50 millioner kroner. Transaksjonen verdsatte proptech-selskapet til rett over 1 milliard kroner i forkant av emisjonen.

Emisjonen hadde bred deltagelse fra nye og eksisterende aksjonærer.

– Vi erfarte nå at venturefondet Idekapital sin inntreden på eiersiden sist høst har bidratt til å åpne nye dører for oss, og at en aktør som MP Pensjon nå kommer inn som største bidragsyter i emisjonen gleder oss enormt. Disse midlene skal komme godt med i vår neste fase med vekst og skalering, sier Amir Folkestad Habhab, medgründer og administrerende direktør i Marketer i en pressemelding.

Les også: Marketer Technologies kjøper Homefair for 20 millioner kroner, og jakter flere oppkjøpskandidater. Oppstartsselskapet prises til 450 millioner kroner.

MP Pensjon og AB Invest er blant de som nå kommer inn som nye eiere i selskapet.

– Som kunde av Marketer over lengre tid har vi blitt fascinert og overbevist over kraften i konseptet og selskapet. De har allerede bevist hva de kan utrette, men det virkelig spennende er potensialet ute i den store verden”, sier Anders Buchardt, i AB Invest.

Finansieringen vil videre akselerere Marketers visjon om å revolusjonere eiendomstransaksjoner globalt. Den nye kapitalen skal bidra til fortsatt rask kundevekst, selskapets evne til å øke produkttilbudet til eksisterende og nye kunder, samt innhenting av kompetanse og talenter gjennom nyansettelser.