Lansering

Playfinity sparker i gang med ny fotballsatsing 

Smartballselskapet satser på enda en idrett, med nok en ball. 

Publisert

Smartballselskapet lanserer produktet «The Gaming Fotball», som i likhet med Playfinitys andre produkter Shifter tidligere har skrevet om, kan kobles til en app med forskjellige funksjoner. 

Pippa Boothman

Selskapet hintet til Shifter tidligere høst at de planla en ny produktlansering til en svært populær idrett før jul i år – men var da tilbakeholden om hvilken idrett det gjaldt. 

Nå er det altså klart at det er den kjente og kjære ballsporten det er snakk om, og CEO Pippa Boothman forteller at de kommer til å satse stort på den nye ballen. 

– Dette er et produkt som er anerkjent globalt, og gjør at vi kan ha en større innvirkning, sier hun. 

Fotballen kan foreløpig kun forhåndsbestilles hos Playfinity, og lanseres for salg senere i november. 

Fra før har Playfinity altså flere produkter, deriblant en baseball-versjon ved navn «The Gaming Baseball».

Shifter meldte tidligere i høst at selskapet hadde landet et samarbeid med Canadas største elektronikkforhandler, Best Buy Canada. 

Boothman kan foreløpig ikke bekrefte hvorvidt den nye ballen vil selges hos den canadiske forhandleren. 

Hinter om flere samarbeid

Boothman sier vi kan forvente flere nyheter i tiden fremover. 

– Vi har noen utrolig interessante diskusjoner om partnerskap på gang, men vi kan ikke si så mye ennå, sier hun. 

Playfinity-ballen har en puck med en rekke sensorer, som kobles til en spill-app på mobiltelefonen.

Hun hinter likevel om at de er i dialog med flere forhandlere, profesjonelle klubber og andre store merkevarer innen idrett, teknologi og spill. 

– Har dere ambisjoner om å lage versjoner av alle populære ballspill? 

– Vi vil ha det meste av fokuset vårt på fotballen for nå. Produktet, appen og spillene våre er fremtidsrettede og blir kontinuerlig utviklet og oppdatert. Vårt mål er å tilby en utrolig opplevelse som holder barn engasjerte, aktive, lekende og hjelper dem med å forbedre ferdighetene sine, sier Boothman og legger til:

– Selvfølgelig tenker vi alltid på flere idretter og fremtiden for kategorien vår, men vi vil skalere ansvarlig, med verdensledende partnere. Vi gleder oss til å dele mer.