LOGISTIKK
Snø skapte trøbbel for Oda: – Kundene har stor forståelse
Kapasiteten til selskapet som leverer dagligvarer på døren, har i lengre tid vært under press. Det seneste snøfallet på Østlandet gjorde ikke ting bedre.
Tirsdag kveld måtte Oda kansellere flere bestillinger. Årsaken var at det seneste snøfallet ga «svært vanskelige kjøreforhold», ifølge en SMS sendt ut til kundene (undertegnede inkludert).
Oda vil ikke fortelle hvor mange som ble rammet, men kommunikasjonssjef Simen Sletsjøe skriver i en epost til Shifter at det er snakk om en «svært liten andel av leveringene på kveldstid».
Kundene som ble rammet ble kompensert med 150 kroner i rabatt ved neste bestilling, men ordrene måtte kundene legge inn på nytt.
«Kundene sier i tilbakemeldinger at de har stor forståelse for situasjonen. De fleste kundene som ble påvirket har allerede bestilt på nytt. Nordmenn er vant til at vintervær skaper problematisk føre,» skriver Sletsjøe i eposten.
Leveringsproblemene kom på toppen av en allerede krevende situasjon for selskapet. Kapasiteten til Oda har i lengre tid vært under stort press.
«Gjennom omikron-nedstegningen har det vært enormt trykk, så vi har jobbet hardt med å øke kapasiteten, både på lager og blant sjåfører. Det har vi i stor grad lykkes med, og nærmer oss normalsituasjon nå,» skriver Sletsjøe til Shifter.
Selskapet som ble enhjørning i fjor, har mange jern i ilden for tiden. Nylig gikk virksomheten i Finland ut av beta-modus, og arbeidet med å bygge infrastrukturen for lansering i Tyskland er i full gang.