Carl Wilhelm Vedvik er daglig leder i Adline.

Adline sikret 100 kunder i comebacket

Nå tror markedsføring-startupen på break-even i år, og planlegger å hente vekstkapital.

Publisert

I fjor gjenopplivet mediegründerne Dag Honningsvåg og Jo Hansæl oppstartsbedriften Adline, tidligere Bylineme.

På eiersiden fikk de blant andre Simula Innovation og Grunde Eriksens Altitude Capital, mens Carl Wilhelm Vedvik ble ansatt som daglig leder.

Comebacket er så langt vellykket for markedsførings-startupen. Selv opplyser selskapet at de sikret over 100 nye kunder i det coronarammede debutåret, deriblant X by Kygo og Rebel. Selskapet har også sikret seg flere internasjonale kunder.

Det endte med en omsetning på omtrent 1,4 millioner kroner. 90 prosent av omsetningen kom i andre halvår, det aller meste i fjerde kvartal.

Adline sikter nå mot trippel omsetning og break-even allerede i år.

Samtidig jobber selskapet med en kapitalinnhenting som skal landes i begynnelsen av tredje kvartal på minst fem millioner kroner, for å sette ytterligere fart internasjonalt.