Adtech

Birger Magnus satser på norsk adtech-selskap

Tidligere konserndirektør i Schibsted investerer i det norske annonseteknologiselskapet Adnuntius.

Publisert Sist oppdatert

Tidligere konserndirektør i Schibsted, Birger Magnus, investerer i det norske annonseteknologiselskapet Adnuntius.

Det kommer frem i en pressemelding. 

– Adnuntius har bevist at det er mulig å utfordre i et tøft marked der store internasjonale aktører har hatt kontroll lenge, uttaler Magnus i en pressemelding. 

Adnuntius leverer annonseteknologi som skaper en mer effektiv og transparent løsning for digital annonsering. 

Selskapet hevder at de radikalt øker effekten til mediekjøperne sammenlignet med markedslederne, samtidig som omsetningen til norske medier øker.

Så langt har de betjent annonsører innenfor en rekke kategorier. Blant publisistene finner man Schibsted, Amedia, Polaris, Aller, TV2, DN og Finansavisen.

– Bransjen trenger effektivitet og transparens, og når konseptet hjelper til med å styrke redaktørstyrte medier, så er dette en mulighet som naturligvis ligger tett til hjertet, fortsetter Magnus, som var konserndirektør i Schibsted i 1996 til 2009, og styreleder i blant annet Aftonbladet, Svenska Databladet, Aftenposten og VG.

Det kommer ikke frem hva slags beløp det er snakk om i pressemeldingen. 

– Vi er svært glade for å få med oss Birger Magnus som investor. Hans enorme erfaring og kompetanse er en bekreftelse på at vi gjør noe som er viktig for bransjen, uttaler administrerende direktør i Adnuntius, Stian Remåd. 

For ordens skyld: Shifter er heleid av Schibsted Media As. 

Få gratis nyhetsbrev

Abonner på Shifters nyhetsbrev for de siste nyhetene, trendene og analysene.