Bransjetoppenes beste tips: Slik lykkes du med crowdfunding-kampanjen
Det kastes tilsynelatende millioner etter folkefinansieringskampanjer. Men det er noen klare kriterier som skal til for å lykkes med slike kampanjer. Her deler bransjetoppene sine beste tips.
De norske aktørene i folkefinansieringsbransjen opplever rekordstor interesse. Flere ligger an til å doble både finansieringsvolumet og omsetningen fra fjoråret.
Samtidig viser en ny rapport fra Universitetet i Agder at 82 prosent av alle aksjebaserte folkefinansieringskampanjer har lykkes med å nå målsetningene i årets første halvår, mens samtlige kampanjer på folkelånsplattformer har endt i suksess i samme tidsrom.
– Det vi ser som suksess er at lånetakers finansieringsbehov blir dekket, og at det fylles i løpet av kort tid. Vi skal være raskere og mer fleksibel enn banken, det er selve livsgrunnlaget vårt, sier daglig leder i folkelån-plattformen Kameo og styreleder i Norsk Crowdfunding Forening (NCF), Linn Hoel Ringvoll.
Jobber du i en oppstartsbedrift med sårbar økonomi? Kjøp SHIFTER+ til 1290,- per år
Bestill her
Jobber du i en oppstartsbedrift med sårbar økonomi? Kjøp SHIFTER+ til 129,- per mnd
Bestill her