Daglig leder i Dealflow, Stine Sofie Grindheim. Daglig leder i Kameo og styreleder i Norsk Crowdfunding Forening, Linn Hoel Ringvoll. Daglig leder i FundingPartner, Geir Atle Bore. Kundeansvarlig i Folkeinvest, Amalie Holt
Daglig leder i Dealflow, Stine Sofie Grindheim. Daglig leder i Kameo og styreleder i Norsk Crowdfunding Forening, Linn Hoel Ringvoll. Daglig leder i FundingPartner, Geir Atle Bore. Kundeansvarlig i Folkeinvest, Amalie Holt

Bransjetoppenes beste tips: Slik lykkes du med crowdfunding-kampanjen

Det kastes tilsynelatende millioner etter folkefinansieringskampanjer. Men det er noen klare kriterier som skal til for å lykkes med slike kampanjer. Her deler bransjetoppene sine beste tips.

Publisert Sist oppdatert

De norske aktørene i folkefinansieringsbransjen opplever rekordstor interesse. Flere ligger an til å doble både finansieringsvolumet og omsetningen fra fjoråret.

Samtidig viser en ny rapport fra Universitetet i Agder at 82 prosent av alle aksjebaserte folkefinansieringskampanjer har lykkes med å nå målsetningene i årets første halvår, mens samtlige kampanjer på folkelånsplattformer har endt i suksess i samme tidsrom.

– Det vi ser som suksess er at lånetakers finansieringsbehov blir dekket, og at det fylles i løpet av kort tid. Vi skal være raskere og mer fleksibel enn banken, det er selve livsgrunnlaget vårt, sier daglig leder i folkelån-plattformen Kameo og styreleder i Norsk Crowdfunding Forening (NCF), Linn Hoel Ringvoll.

For å lese artikkelen må du ha abonnement på Shifter+

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Årsabonnement på SHIFTER+
3690,- per år



Bestill her

Månedsabonnement på SHIFTER+
369,- per mnd



Bestill her

Jobber du i en oppstartsbedrift med sårbar økonomi? Kjøp SHIFTER+ til 1290,- per år

Bestill her

Jobber du i en oppstartsbedrift med sårbar økonomi? Kjøp SHIFTER+ til 129,- per mnd

Bestill her