Ed-tech

Curipod: Eksperimenterer med TikTok for å infiltrere det Amerikanske markedet

Etter å ha endret strategi kommer lærerne til Curipod av seg selv. Nå snuser de på nye markeder.

Teamet bak Curipod
Publisert Sist oppdatert

Selskapet som tidligere het Snapmentor brukte mye tid på å skaffe kunder, men etter å ha endret strategi kommer de av seg selv. I sommer har de signert avtaler med Oslo og Trøndelag kommune.

Tester samarbeid med amerikanske “lærerinfluensere”

Produktet som ligner på Kahoot, har som mål å aktivisere elever og studenter. Nå tilbyr de også tjenesten til Amerikanske lærere. I den sammenhengen har de eksperimentert med TikTok.

– Vi fikk en amerikansk “lærerinfluenser” til å lage en video for oss, dette ledet til flere nye brukere i USA. Vi kommer sannsynligvis til å teste dette igjen, men med mer fokus på hvordan Curipod funker live neste gang, sier produktsjef i Curipod Ellen Barkost.

I tillegg til TikTok ønsker bedriften å beholde vekststrategien de har brukt i Norge, når de skal inn i USA.

Endret strategi for brukervekst

– Før tok det utrolig mye jobb å få kunder, men nå sprer produktet seg på egenhånd. Dette skjedde da vi endret til en “nedenfra og opp-tilnærming” hvor vi gikk direkte til lærerne i stedet. Dette tror jeg er nøkkelen når man skal anskaffe offentlige kunder, sier Barkost.

Produktet er er gratis, hvor det er mulig å oppgradere til en betalt versjon for utvidet funksjonalitet.

– Måten som vi får produktet til å spre seg på, er gjennom å la lærere teste det.

Nye avtaler og investeringsrunde

I løpet av de siste tre månedene har Curipod inngått avtaler med Vestfold og Telemark Fylkeskommune, Oslo Fylkeskommune og Trøndelag Fylkeskommune.

– Vi har nå en estimert AAR (årlig gjentakende inntekt) på 3.4 MNOK, der de siste avtalene økte ARR med +2.4 MNOK uten noen nevneverdig salgsinnsats.

Selskapet som ble startet litt over to år siden har til nå hentet to millioner kroner fra Sagene Tech Ventures og StartupLab. I løpet august skal de hente ytterligere tre millioner, hvorav de allerede har tegnet to millioner.

Nyheter og innsikt rett i epostboksen

Motta høydepunktene fra Shifters redaksjon direkte i innboksen din.

Hvilken bransje jobber du i?*