Erlend Eggen, medgründer og daglig leder i Outtt.
Erlend Eggen, medgründer og daglig leder i Outtt.

Da de utenlandske turistene forsvant, strømmet nordmenn til Outtt: Men den nye satsingen krever mer enn å oversette turappen til norsk

– Det å knekke koden for at folk skal betale for en tjeneste, er kjempevanskelig, men nå er vi på sporet, sier Erlend Eggen om den nye strategien.

Publisert Sist oppdatert

For ett år siden delte Outtt-gründerne strategien bak en tredobling av bruken i turappen; en knallhard satsing mot de utenlandske turistene med Lofoten, Jotunheimen og Senja som mål for øyet - fremfor lokale, bortgjemte perler.

Foruten tøffe diskusjoner om appens hovedformål på tampen av 2017, hadde pivoteringen kostet dem tre årsverk, dedikert til innholdsproduksjon på engelsk.

– Vi har siden 2017 brukt all vår tid og alle våre krefter på å lage en tjeneste som retter seg mot internasjonale turister, oppsummerer medgründer Erlend Eggen.

For å lese artikkelen må du ha abonnement på Shifter+

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Årsabonnement på SHIFTER+
3690,- per år



Bestill her

Månedsabonnement på SHIFTER+
369,- per mnd



Bestill her

Jobber du i en oppstartsbedrift med sårbar økonomi? Kjøp SHIFTER+ til 1290,- per år

Bestill her

Jobber du i en oppstartsbedrift med sårbar økonomi? Kjøp SHIFTER+ til 129,- per mnd

Bestill her