Erlend Eggen, medgründer og daglig leder i Outtt.
Erlend Eggen, medgründer og daglig leder i Outtt.

Da de utenlandske turistene forsvant, strømmet nordmenn til Outtt: Men den nye satsingen krever mer enn å oversette turappen til norsk

– Det å knekke koden for at folk skal betale for en tjeneste, er kjempevanskelig, men nå er vi på sporet, sier Erlend Eggen om den nye strategien.

Publisert Sist oppdatert

For ett år siden delte Outtt-gründerne strategien bak en tredobling av bruken i turappen; en knallhard satsing mot de utenlandske turistene med Lofoten, Jotunheimen og Senja som mål for øyet - fremfor lokale, bortgjemte perler.

Foruten tøffe diskusjoner om appens hovedformål på tampen av 2017, hadde pivoteringen kostet dem tre årsverk, dedikert til innholdsproduksjon på engelsk.

– Vi har siden 2017 brukt all vår tid og alle våre krefter på å lage en tjeneste som retter seg mot internasjonale turister, oppsummerer medgründer Erlend Eggen.

For å dekke det akutte informasjonsbehovet under utbruddet av COVID-19 tilbyr vi nå SHIFTER+ gratis de første 30 dagene. Og reduserer samtidig prisen på månedsabonnementet. Du kan når som helst si opp abonnementet.

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Abonnement SHIFTER+
Kampanje
GRATIS første 30 dager,
deretter 129,- per mnd

Bestill her

Årsabonnement på SHIFTER+
1290,- per år (107,- pr mnd)


Bestill her