Da tappekranene stengte, sa det stopp for utelivsappen. Nå satser Moodie i en helt ny retning

Henter nye penger for omstilling etter corona-bråstopp: – Flere aktører var tidlig på denne trenden, men vi håper å kunne tilby en mer innovativ, sømløs og sexy plattform, sier Moodie-gründeren.

Publisert Sist oppdatert

Med skjenkestopp og forbud mot store ansamlinger, har inntektsgrunnlaget til utelivsappen Moodie forduftet på få uker. Startupen har kjempet noen tøffe kamper før, for å stable en heldigital tjeneste for billetter, køsystem og generell guide til utelivet i Norge på bena.

– Igjen har partnere og menneskene rundt oss strukket seg langt for at vi skal komme oss over kneika, sier gründer og daglig leder Fanny Ødegård nå.

To ansatte i selskapet er nå helt permittert, mens to andre er permittert 80 prosent. Samtidig forteller den unge gründeren om en «kjempesnill» utleier som har gitt selskapet en god deal i krisen, og et «veldig kompetent og engasjert» styre med SANDS-advokat Stein Hegdal i spissen. De møtes én gang i uka for å holde skuta stødig.

For å lese artikkelen må du ha abonnement på Shifter+

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Årsabonnement på SHIFTER+
3690,- per år



Bestill her

Månedsabonnement på SHIFTER+
369,- per mnd



Bestill her

Jobber du i en oppstartsbedrift med sårbar økonomi? Kjøp SHIFTER+ til 1290,- per år

Bestill her

Jobber du i en oppstartsbedrift med sårbar økonomi? Kjøp SHIFTER+ til 129,- per mnd

Bestill her