Derfor griper Konkurransetilsynet inn mot Schibsted og Nettbil
Vi stilte 13 spørsmål til Konkurransetilsynet for å forstå hvorfor de griper inn mot oppkjøpet av Nettbil.
— Hvorfor griper dere inn i Schibsteds oppkjøp av Nettbil?
— Fordi vi mener det vil føre til en vesentlig svekking av konkurransen for nettbaserte markedsplasser for bruktbiler. Schibsted, gjennom Finn, er blitt en ekstremt stor aktør i dette markedet. Nettbil har ikke vært der så lenge, men har hatt en god vekst og blitt en utfordrer. Vi mener det er uheldig for konkurransen om de får ta over Nettbil, sier Gjermund Nese, avdelingsdirektør i Konkurransetilsynet til Shifter.
— Men Nettbil er jo en liten startup? Kan man gripe inn før det er en realitet at det svekker konkurransen?
Jobber du i en oppstartsbedrift med sårbar økonomi? Kjøp SHIFTER+ til 1290,- per år
Bestill her
Jobber du i en oppstartsbedrift med sårbar økonomi? Kjøp SHIFTER+ til 129,- per mnd
Bestill her