-
Fullstack-utvikler | Medbric AS
-
Chief Operating Officer (COO) | Finance Innovation
-
Arkitekt/TechLead | NKI Kompetanse
-
Product Manager | Hybel.no
-
Data/Analytics Engineer | Nordea
-
FullStack Site Reliability Engineer | Vespa.ai
-
Lead Security Software Engineer | Vespa.ai
-
Principal Software Engineer, AI | Bislab
-
Product Manager, Self-Service Growth | Unleash
-
Senior Technical Project Manager | Nofence
mobilitet
Diskuterte aldri strafframmer for elsparkesykkel
Stortinget diskuterte aldri strafferammene for promillekjøring på elsparkesykkel før de nye reglene ble vedtatt.

– I ettertid, når vi ser straffenivået i flere av dommene, er det lett å spørre om strafferammene burde vært diskutert i forkant av at det nye regelverket trådte i kraft, sier stortingspolitiker Sveinung Stensland (H). Stensland, som sitter i justiskomiteen, til Stavanger Aftenblad.
Han reagerer på to ting: At straffen er for streng og forskjellsbehandlingen de tiltalte opplever.
– Det blir helt feil å bruke de samme normene som gjelder for dem som i alkohol eller ruspåvirket tilstand har kjørt bil. Skadepotensialet er langt større om det er en bil den påvirkede personen kjører, sier Stensland.
I Stavanger er flere dømt til bøter på over 80.000 kroner. I Oslo ble boten i en tilsvarende sak satt til 15.000 kroner.
– Jeg reagerer på det store spriket som vi ser i disse dommene, og jeg er enig med Brynjar Meling, som sier at disse sakene må behandles av Høyesterett, slik at vi får et riktig straffenivå i disse sakene.