Ducky og Mizuho markerer starten på det som kan bli et langt samarbeid.
Ducky og Mizuho markerer starten på det som kan bli et langt samarbeid.

En mystisk e-post ble starten på en japansk kjempeavtale for den norske klimastartupen

Litt over ett år senere skal Ducky fra Trondheim vekke japaneres klimaengasjement, på oppdrag for et av landets mektigste finansselskaper.

Publisert   Sist oppdatert

Økonomien var ikke all verdens i Ducky da det nærmet seg jul i 2018. Klimastartupen jaktet en ny investeringsrunde, og det var stresset stemning i selskapet. Midt oppi dette tikket det inn en mystisk epost til Bogdan Glogovac. Avsenderen var Anna Martinez i et selskap kalt RocketSpace. De San Fransisco-baserte konsulentene hjalp store selskaper over kloden med innovasjon.

— Hun skrev at vi hadde blitt shortlistet til en mulighet i det asiatiske markedet, og spurte om vi ville være ett av 20 selskaper som ville være med videre til neste runde. Det var bare en liten lead, ikke noe mer, forteller Glogovac om eposten som skulle vise seg å være langt mer betydningsfull enn han hadde forestilt seg.

Den utrolige tanken

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Digitalt abonnement - 369 kroner per måned

Bestill her

Digitalt abonnement - 3690 per år

Bestill her

Bedrift som ønsker fem eller flere tilganger

Ta kontakt med
[email protected]