Forsker om startup-fabrikker: Dette har konseptene som lykkes til felles
Det er i utgangspunktet relativt enkelt å kopiere noen av Askeladdens konsepter, mener forsker Ranvir Rai. Men det er én kompetanse man trenger, som man ikke får på skolebenken.
– Det er lenge siden norske forbrukere begynte å bruke mer penger på tjenester enn produkter. At flere aktører jobber systematisk med å lansere og rulle ut nye tjenestekonsepter, er derfor en meget etterlengtet og nødvendig utviklingstrend. Jeg tror det fortsatt er mye uutnyttet potensiale her.
Det sier Ranvir Rai. Han er førsteamanuensis ved Høyskolen Kristiania og underviser i innovasjon og forretningsdesign. Han har doktorgrad i innovasjon og entreprenørskap fra Handelshøyskolen BI og forsker på innovasjon innen tjenesteorienterte virksomheter.
En blanding av forskjellige typer innovasjon
Jobber du i en oppstartsbedrift med sårbar økonomi? Kjøp SHIFTER+ til 1290,- per år
Bestill her
Jobber du i en oppstartsbedrift med sårbar økonomi? Kjøp SHIFTER+ til 129,- per mnd
Bestill her